Inlägg från: Anonym (Nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nyfiken)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Jag skulle vilja kontakta min första stora kärlek, vi var tillsammans i 1½ år i gymnasiet, och har inte sett eller hört av varandra sen studenten. (då var det alltså slut mellan oss, när vi tog studenten) Det är 16 år sen!

Jag har tänkt på honom en hel del under de här 16 åren, vi hade en sån himlastormande, passionerad (och konfliktfylld!) kärlek. Jag har försökt googla honom, men han har ett vanligt namn, och det kommer upp massor med träffar. Däremot har jag hans pappas nr, han bor kvar på samma adress.. Så jag har ju alltid den vägen att gå OM jag nu skulle våga! Men jag vet inte ens vad jag vill säga? Skulle jag nu ha killens mobilnr skulle det bli något i stil med:

"Hej! Det är (mitt namn). Det var länge sen! Jag har tänkt på dig, och undrar vad du gör nu? Vi gick skilda vägar och har inte mötts någon gång under dessa 16 år! Jag är bara nyfiken! Det skulle vara kul om du hörde av dig" 

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (Din om du vill) skrev 2011-10-24 14:43:23 följande:
    Varför inte göra ett försök? Kan du hans födelsedag? så har jag ett tips! Gå in på birthday.se och sök på honom där. Du kan även se om han bor ihop med någon där.... Tänk på att han kanske inte är som du minns honom om du kontaktar honom igen. Lätt att bli förälskad i bilden man minns, när man inte längre känner personen i fråga.

Har du tips om min lilla angelägenhet... så får du gärna säga till... Vågar inte riktigt skicka honom brevet, han kan redan leka med mina känslor alldeles för lätt! 
    Ja jag kommer ihåg hans födelsedag! Ska kolla upp det, tack för tipset!

Jag vill alltså inte bli tillsammans med honom igen, jag har sambo och barn och det har säkert han också. Jag är bara.. nyfiken. De flesta andra ex eller barndomsvänner stöter man ju på någon gång, eller hör från bekanta vad de gör nuförtiden. Men han han är som uppslukad av jorden! Han kan ifs bo utomlands eller.. ha dött.. den tanken har faktiskt också slagit mig. 
  • Anonym (nyfiken)

Nu är det inte längre "om jag vågade". Nu har jag gjort det! Skickat ett mail till min första kärlek som har återkommit i mina tankar under 16 års tid! Jag har aldrig vetat var han tog vägen, och igår tog jag kontakt med hans pappa. Jag drog en vit lögn och sa att vi skulle ha en klassåterträff. Han berättade att mitt ex bor i USA och gav hans mailadress. Så nu har jag mailat!!! Skrattande

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (nyfiken) skrev 2011-10-28 12:24:40 följande:
    Nu är det inte längre "om jag vågade". Nu har jag gjort det! Skickat ett mail till min första kärlek som har återkommit i mina tankar under 16 års tid! Jag har aldrig vetat var han tog vägen, och igår tog jag kontakt med hans pappa. Jag drog en vit lögn och sa att vi skulle ha en klassåterträff. Han berättade att mitt ex bor i USA och gav hans mailadress. Så nu har jag mailat!!! Skrattande
    Kan inte skriva mer nu för nu har jag ögon på mig...
  • Anonym (Nyfiken)

SMS till min granne

Är nyfiken på dig och undrar om du skulle vilja gå på en dejt någon gång?

Skulle bli väldigt pionsamt i trapphuset om han inte skulelv ilja gåö på en dejt...

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!