• Lu89Th

PCO??? kan man få barn utan hjälp???

Suck.. var på gyn i slutet på augusti... Pga konstig mens, och anade att de var nå när jag och min sambo haft oskyddat sex i ett år och ingenting hänt.. Väl på gyn fick jag konstaterat att det är PCO, men fick ingen vidare information??? Hon sa att jag kunde googla..... det har jag gjort, men hade varit lättare om någon kunde berätta om det? Är det helt omöjligt att få barn på egen hand utan hjälp från exempelvis tabletter???

Allt känns bara helt på botten..

• Svar på tråden PCO??? kan man få barn utan hjälp???
  • mammaSöt

Ja jar har oxå pco-s, ja de sägs att p piller kan hjälpa kroppen att komma på rätt köl igen om blödningarna försvinner tex. men det vet jag inget om mer än ryktesvägen :)

• Kiiwii

Jag har ite fått diagnosen PCO än men är under utredning nu och är väldigt säker på att jag har det då jag har oregelbunden mens och inte lyckats bli gravid på över ett år. Jag har ägglossning för det har jag kollat dels med ägglossningstest och sen så känner jag det i kroppen, men jag har ca 45 dagars menscykel så det inträffar inte ofta.!

Hur som helst, så finns det vissa som lyckas utan hjälp, men de som har PCO brukar först få börja äta medicin som startar ägglossning, många lyckas då. Och lyckas man inte så har man, som mamma LWB sa stor chans att lyckas via IVF.

Jag håller nu på att ändra om min kost och ska börja ta tag i min träning ordentligt och försöka gå ner 10 kg, då det kan hjälpa många med PCO

• IsaCMoJs

Jag blev gravid efter tre år med första spontant utan att ha fått behandling (hade för stor övervikt) med andra blev jag gravid 3 månader efter jag tagit ut spiralen. Jag har pco-s

• Lu89Th

Utredning? blodprov osv? Jag gjorde bara en vanlig gynundersökning med ultraljud där hon såg massa blåsor.. Ja, jag har också börjat hårt med träning och snabba promenader

• Lu89Th

är de ngn skillnad på PCO och PCO-s?

Jag tror óckså att jag faktiskt brukar ha ägglossning... för dom 2 ggr jag testat har jag fått positivt och jag fick det första dagen, så jag kände nog att det hände någonting i kroppen.

• piapiapia

På vissa ägglossningstest står det att om man har PCOs så kan resultatet vara missvisande. Så har det varit i mitt fall. Visade positivt nästan varje gång jag testade. vecka efter vecka, och det stämmer ju inte.

http://www.pco-s.com/  Här kan du gå in och läsa om skillnaden

• Kiiwii

Jaaa, om ägglossingstesten alltid visar positivt ska man inte lita på dem. I mitt fall är dem negativa, jag får stegring och tillsist positivt. Har äl-flytningar och sen blir älgglossningstestet negativt och brösten börjar göra ont och  11-12 dagar senare kommer mensen, så jag tar det som att jag har ägglossning, men som sagt för alla funkar inte ägglossingstest.

• Euphoria

Jag har konstaterad pco men har hitills inga problem med att bli gravid på naturlig väg.
    Första barnet tog tre aktiva försök, andra barnet krävdes ett försök, så att få veta att man har pco innebär inte alltid att man har stora problem med att bli gravid.

• piapiapia
    Euphoria skrev 2011-10-16 00:28:13 följande:
    Jag har konstaterad pco men har hitills inga problem med att bli gravid på naturlig väg.
    Första barnet tog tre aktiva försök, andra barnet krävdes ett försök, så att få veta att man har pco innebär inte alltid att man har stora problem med att bli gravid.
    Det är många som har PCO utan att veta det eftersom de inte har några större problem att bli gravida. De med PCOS har däremot mer problem och behöver hjälp med detta.
Svar på tråden PCO??? kan man få barn utan hjälp???