fisförnäm skrev 2011-10-04 17:28:42 följande:
Det mesta du drar upp är subkulturella influenser som kommer till Sverige oavsett invandring. Vi ser exempelvis inte mycket av en amerikansk invandring trots att amerikanska subkulturella fenomen är vanliga i svenska samhället. Dessa har svenskarna tagit till sig frivilligt och är således inte en del av den mångkulturalism som jag belyser i TS. Man kan lika gärna kalla dem svenska med amerikanskt ursprung då de som sagt är assimilerade.
Mångkulturalismen tillsammans med invandringen går ju ut på att dela upp samhället, frågan är ju bara hur. Ska den största minoriteten få större plats i den del svenskarna får ge avkall på? Hur ska harmoni uppnås? Motsättningarna kommer bara bli fler och fler, större och större.
Sverige har aldrig varit monokulturell nej, det har nog knappt något land/rike varit genom historien så det är ganska irrelevant. Det jag syftar på är som sagt mångkulturalismen och politiken som ligger bakom den tillsammans med invandringen.
Skåne och skåningar är Sverige och svenskar - integration är det inte tal om. Snarare assimilation.
Ja, alla folkgrupper med egna kulturer (ofta nationella kulturer såsom den svenska, tyska, franska osv...) borde ha sina egna länder.
Jag menar att "överlappningar" inte ska behöva ske - var och en har ett eget land med egna gränser etc. Jorden är som bekant redan indelad i nationer så ja, nationalism är ingen dum princip att följa.
Jo, nationalism är en fullkomligt värdelös princip att följa. Såvida man inte gillar segregation, hat, konstanta krig och mera hat förstås. Men hey, don efter person liksom.