Ni som sökt ersättning från försäkringsbolag för förlorad äggledare
Måste få tacka för den här tråden! Efter att ha läst här ringde jag mitt försäkringsbolag idag och de sa att det var 5% även för äggledare.
Måste få tacka för den här tråden! Efter att ha läst här ringde jag mitt försäkringsbolag idag och de sa att det var 5% även för äggledare.
och jag med
Ska nu bara se till att få in den där fullmakten, verkar alltid ha svårt att få saker postade...
Jag tror skillnaden är att vi gjort skadeanmälan via telefon (eller det har jag gjort i alla fall) och då fick man lämna mailadress dit de skickade fullmakten man skulle fylla i för att de ska få gå in i journalerna och kolla så man verkligen tagit bort äggledaren.
Ja det var lite läskigt, men jag litade på läkarna och det gick bra.
Har lyckats posta min fullmakt idag.
Så nu är dte bara att vänta
nepp här är det heldött och jag har inte fått in pengarna för sjukhusvistelsen heller (som hon skulle sätta in direkt)
ja ja bara vänta och se antar jag.
Idag fick jag meddelande om att fullmakten kommit in och att de begärt in mina journaler. Så ett litet tecken på att det går framåt, men fortfarande inga pengar för sjukhusvistelsen...
nepp har passerat 25 men vad jag har förstått så är det vuxenförsäkringen jag kollat på hela tiden och som hon pratade om, så jag hoppas fortfarande.
Skickade ett mail och frågade kring de pengar hon skulle sätta in direkt och de hade tydligen inte blivit skickade så hon skulle göra det nu. så nu hoppas jag att de kommer under de närmaste dagarna.
Nu hade mina 1200 kommit in på kontot, ett steg i rätt riktning...
idag kom beskedet från trygghansa... Jag får inga pengar... för i mina journaler står det att de tagit bort en bit av äggledaren och de ersätter bara om hela är borta... är så arg och besviken just nu. Den fungerar ju inte, funktionen är ju förlorad. Jag vet ju inte varför de inte tog bort hela, men hade jag vetat detta skulle jag ju ha bett om det...
Jessik: eftersom det man söker för kallas organförlust borde det inte spela någon roll varför äggledaren bortopererades, utan bara att den är borta. Så har du en personförsäkring tycker jag verkligen du ska söka.
Då ersättningen som trygghansa betalar ut är för organförlust ska även du kunna få ersättning om du har deras personförsäkring.