morotsland skrev 2011-10-11 23:14:14 följande:
För att mina barn har mått bra av det. Är det svar nog? Jag tyckte att den första bebistiden med mitt första barn var ganska hattig och bebis var inte helt nöjd. Sen testade vi standardmodellen och lugnet införde sig, bebis blev supernöjd och belåten. Mätt, utsövd, glad, vi låg alltid steget före och såg till att han hade det bra innan han bad om något, istället för att vänta på att han skulle bli ledsen och försöka lista ut vad det var. Efter denna goda erfarenhet har vi kört standardmodellen på våra yngsta barn också och med samma goda resultat, den är helt enkelt fantastisk och jag fattar inte varför inte alla testar (om man inte är nöjd som man har det då).
Vi hade också en missnöjd bebis (ja hon hade ju tom kolik vilket AW inte ens anser existerar) och vi testade SM på andra, lite bara för testandes skull och lite av rent
hopp att jag verkligen önskade att jag hade haft fel hela tiden... men det var helt fruktansvärt och fungerade inte alls på henne. Till att börja med så kräktes hon som en gris av all mat man skulle truga i henne vid varje tillfälle, samt att hon naturligtvis blev lika snabbt hungrig ändå, och eftersom jag vägrade låta henne skrika hysteriskt av hunger för att klockan visade fel, så sket det sig naturligtvis redan där. Dessutom hade hon väldigt oregelbunden sömnrytm och mådde inte alls bra av att försöka styras in i någon mall, hon skrek bara tusen gånger mer då eftersom allt blev kaos och hon istället bara blev övertrött eller var för pigg för att sova (precis som äldsta också för den delen när vi efter några månader försökte styra upp sömn och mat även för hennes del).
Det kanske är dags att inse att SM inte är universallösningen på perfekta bebisar, utan tvärtom är det personligheten som är avgörande? SM passar faktiskt inte alla, oavsett vad AW påstår.