Inlägg från: Bergkwist85 |Visa alla inlägg
  • Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Dimitra skrev 2011-10-04 19:44:42 följande:
    www.annawahlgren.com tex.
    nu har jag suttit och läst en massa text och inte läst något om misshandel eller bajsi blöjjor eller att barnen bli blodiga!! kollat på filmklipp på buffning, jag förstår inte vad problemet ligger. där går det absolut inte våldsamt till....
  • Bergkwist85
    trollkarl skrev 2011-10-04 23:33:29 följande:
    @ ladyline

Varför?
    Hon ägnar sig åt barnmisshandel, bör inte det uppmärksammas? Bör inte hennes föråldrande råd belysas? Bör inte hennes intima relation med scientologerna debatteras? Har vi inte öppen demokrati i Sverige? Har vi inte rätt att diskutera?
    AW ägnar sej inte åt barnmissahandel!  Det är bara folks åsikter,  alla har ju olika åsikter eller hur?
    Om nu AW ägnar sej åt "barnmisshandel" varför tror du många föräldrar testar hennes metoder?
    Är de dåliga föräldrar då tycker du??? Är det bättre att låta sitt barn göra precis som de vill, fast de inte vet sitt egna bästa?
  • Bergkwist85
    morotsland skrev 2011-10-06 14:41:49 följande:
    Ja, genom att bli attackerad och anklagad för barnmisshandel... Härligt bemötande.
    Jag håller fast vid att AW har en å annan bra metod för att få ordning på ettt stökigt barn i olika situationer!
  • Bergkwist85
    morotsland skrev 2011-10-06 22:20:51 följande:
    Naturligtvis skulle jag byta bajsblöja på ett vaket barn. Men jag har blivit påhoppad på de mest aggressiva sätt i denna tråd för att jag inte alltid skulle göra det på ett sovande barn och det säger en del om det oreflekterade Anna wahlgen-hat som florerar här och som fick mig att gå in i tråden öht. Allt som på något sätt kan förknippas med henne och alla som säger att de gillar henne eller inspireras av henne kallas för galna barnmisshandlare alldeles oavsett vad de gör. Och det är både otrevligt och osant.
    visst är de så, att så fort man gillar något av AWs metod blir man kallad för dålig mamma och barnmisshandlare o.s.v... mycke otrevligt!
    Självklart byter man en bajsblöja om barnet är vaket och stör sej på det. men ha barnet somna och man känner en doft, så hade jag väntat me blöjbytet till barnet vakna.
    Är det då barnmisshandel??? Och är man en dålig mamma då???
    bara skitprat!! Mammor vet vad som är bäst för sina barn, en del behöver tips och vänder sej till någon och testar tipsen de får.
  • Bergkwist85

Jaa de blev en vääldigt allvarlig diskussion på AWs metoder.
    å jag som bara va lite nyfiken, trodde jag aldrig att det skulle bli så här, många upprörda mammor.
    tack vara denna diskussion ha jag lär mej hur familjeliv.se fungerar =).
    Och att de finns betydligt mycke åsikter om allt. både bra och dåliga.

• Bergkwist85
    MalinEddie skrev 2011-10-10 20:06:43 följande:
    Tror du att det bara är medlemmar på familjeliv som blir upprörda av hennes metoder? Hennes sajt anmäldes till BO av svenska barnläkarföreningen och inte för ingenting.
    nuu fattade du mej helt fel! jag menade att jag ha lär mej hur man gör på familjeliv. se, jag har inte varit "medlem" här så länge. Glad
  • Bergkwist85
    trollkarl skrev 2011-10-10 19:58:51 följande:
    Att INTE byta bajsblöja på sovande barn ÄR barnmisshandel! Punkt!
    så du menar att du väcker ditt barn mitt i natten när du känner att h*n har bajsa??
  • Bergkwist85

jag kan ju säga så här att, förr höll de alltid barnen så som hon kalla "järngreppet".
    fungerar inte på min son. han har en stark vilja, för att han ska äta måste vi leka i han maten =). bli både roligare för hans och min del =).

Mer bra metod.
    Exempel 1
    Barn som ha kommit upp i högra ålder å kasta skor å kläder inanför dörren och föräldrarna är trötta på det, och dom gör det om och om igen.
    AWs metod där är att föräldrarna gör samma sak mitt framför näsan på barnen.  Barnen blir chockade och vet ju att vuxna ska inte göra så.  EN del barn ta åt sej det och hänger kläderna fin i fortsättningen.
    Funkade bra när mina bröder va små!!!!

exempel 2

barn skriker i affären å vill ha godis, föräldrarna säger nej. barnen fortsätter skriker!
    AWs metod, föräldrarna lägger sej på golvet å skriker å låter likadant som barnet.
    barnet blir även där chockad å vet att vuxna gör inte så. barnet slutar att skrika efter godis.
    funkade även där skit bra på en av mina bröder. (va inget folk runtomkring när mamma härmade min bror)

• Bergkwist85
    Rocket Mania skrev 2011-10-10 20:25:06 följande:
    Absolut! Det är en självklarhet för mig, mina barn ska inte behöva ligga, sitta, leka eller något annat i sin egen avföring. Bajs avlägsnas snarast helst enkelt.

Jag förstår mig inte på föräldrar som låter sina barn gå med smutsiga blöjor vare sig det rör sig om ett litet spädbarn eller en 1-åring tycker jag man byter direkt.
    men läste du rätt va jag skrev?? självklart låter jag inte min son leka, sitta ligga me avföring i baken!!!
    men skulle min son sova och jag vaknar på natten (kanske ska kissa eller nått) å känner att det luktar och han sover gott. så väcker jag inte han!! han vaknar själv isåfall... men det har aldrig hänt att han ha bajsat på natten.

klart att man ska byta dirket om barnet är vaket!! och de tror jag de många mammor gör.
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??