Inlägg från: morotsland |Visa alla inlägg
  • morotsland

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

trollkarl skrev 2011-10-05 21:23:31 följande:
    @ ladyline

Mätt av tvångsmatning, utsövd av att ha däckat av gråt, frustration, etc, glad över att äntligen få lite kärlek igen, delaktig? Ompysslad, ja av att fixa blöjan som suttit många timmar tex.
    Mätt av mat, utsövd eftersom föräldrarna ser till att sömnbehovet tillgodoses. Mina barn har aldrig gråtit sig till sömns, de har knappt gråtit alls faktiskt. En gång åkte vi (naivt ja) till akuten för att vår bebis var ledsen i femton minuter, vi trodde att det var åt allvarligt fel eftersom vi var så otroligt ovana vid gråt. Det var nog ändå gången han varit ledsen så länge. Du har groteska vanföreställningar om vad folk som gillar Anna Wahlgren pysslar med och du uttrycker dig väldigt kategoriskt och oförskämt.
  • morotsland
    trollkarl skrev 2011-10-05 21:30:25 följande:
    @ ladyline

Läs hennes eget forum och krönikor istället så ser du med egna ögon..
    Jag har läst Barnaboken mycket och tycker väldigt mycket om den. Jag har läst en hel del på hennes forum också och så vitt jag minns bara stött på rimliga trådar. Det finns säkert knastrådar med folk som beter sig illa mot sina barn men jag skulle inte på något sätt säga att det är representativt. Du kan hitta idioter överallt utan att behöva utgå ifrån att det representerar en hel grupp.
  • morotsland
    trollkarl skrev 2011-10-05 22:07:02 följande:
    @ ladyline

ALLT e hennes EGNA ord skrivna av HENNE själv vi Motståndare hänvisar till..
    Från forumet, krönikor etc.
    Ni Motståndare med stort M. Herregud, det är verkligen som en religiös sekt det här Anna Wahlgren-hatet.
  • morotsland
    vittra skrev 2011-10-05 22:08:31 följande:
    Fast det är ju Anna Wahlgren i egen hög person som svarat i en mängd forumtrådar. Så du kan knappast skylla hennes egna ord på andra dårar. Hon är den största dåren av dem alla.
    Sluta sitta och leta upp trådar som ni tycker är upprörande. Jag sitter inte och letar på ap-forum efter saker som jag tycker är muppiga bara för att sedan kunna spy galla över alla som ägnar sig åt såna metoder. Det finns säkert märkliga trådar på hennes forum, jag som aldrig har suttit och letat efter något att avsky utan bara sökt inspiration har däremot bara läst rimliga trådar.
  • morotsland
    Joci skrev 2011-10-05 23:11:10 följande:
    Jag kan faktiskt inte kalla dem (er?) något annat.
    Hur kan man som normal förälder ignorera ett skrikandes spädbarn?
    Eller låta ett barn ligga i sin egen avföring eftersom "man ska lära barnet att man inte bajsar på natten". Och detta sitter AWs marionettdockor och hejar på samtidigt som de ger fullständigt bisarra råd som "smörj på ett extra tjockt lager salva så blir det inga sår" (ja, detta är helt sant och gavs som råd till en mamma vars son fick blodiga sår av att ligga i en bajsig blöja).

Tror man helt seriöst man ska få sova hela natten när man har spädbarn? Skriker man inte inombords när man inte får plocka upp sitt gråtandes barn eftersom man då "visar barnet att vargen kommer och tar dig".
    Läser man i AWs forum kan man även ta del av föräldrar vars barn slår sig blodiga mot spjälsängen för att de blir fullständigt hysteriska. Får de rådet att plocka upp barnet och trösta? o nej, bryt inte det du börjat, vaddera sängen istället. Att barnen skriker vidare och fortsätter dunka sitt huvud mot (den nu vadderade) sängen är tydligen helt ok...

Vad av detta skulle du INTE kalla barnmisshandel? Vart går din gräns? Jag vet vart min går iallafall...
    Jag ignorerar inte ett skrikande spädbarn, mina barn har i princip aldrig skrikit eller gråtit just tack vare att jag läste Barnaboken och fattade hur man kunde skapa goda rutiner kring mat och sömn. Själva poängen med Anna Wahlgrens tankar är ju att barn inte ska behöva gråta till sig sina behov utan att vi föräldrar ska se till att de får vad de behöver i god tid.
  • morotsland
    Joci skrev 2011-10-05 23:11:10 följande:
    Jag kan faktiskt inte kalla dem (er?) något annat.
    Hur kan man som normal förälder ignorera ett skrikandes spädbarn?
    Eller låta ett barn ligga i sin egen avföring eftersom "man ska lära barnet att man inte bajsar på natten". Och detta sitter AWs marionettdockor och hejar på samtidigt som de ger fullständigt bisarra råd som "smörj på ett extra tjockt lager salva så blir det inga sår" (ja, detta är helt sant och gavs som råd till en mamma vars son fick blodiga sår av att ligga i en bajsig blöja).

Tror man helt seriöst man ska få sova hela natten när man har spädbarn? Skriker man inte inombords när man inte får plocka upp sitt gråtandes barn eftersom man då "visar barnet att vargen kommer och tar dig".
    Läser man i AWs forum kan man även ta del av föräldrar vars barn slår sig blodiga mot spjälsängen för att de blir fullständigt hysteriska. Får de rådet att plocka upp barnet och trösta? o nej, bryt inte det du börjat, vaddera sängen istället. Att barnen skriker vidare och fortsätter dunka sitt huvud mot (den nu vadderade) sängen är tydligen helt ok...

Vad av detta skulle du INTE kalla barnmisshandel? Vart går din gräns? Jag vet vart min går iallafall...
    Och ja, jag trodde att man skulle få sova på natten och det har jag också fått göra. 
  • morotsland

Åh vad kul det är att förlöjliga och håna andra människor, det är säkert så vi gör världen till en bättre och tryggare plats för barn...

(Fö skulle jag aldrig väcka min bebis om han bajsat i sömnen, det vore riktigt taskigt)

• morotsland
    Daeminimon skrev 2011-10-06 09:46:46 följande:
    Är det bättre att låta honom ligga och bli röd och sårig, är det mindre taskigt?

Bajsar min son under sövningen/natten byter jag NATURLIGTVIS. Oftast sover han vidare under bytet, vaknar han så söver vi om. Inte mer med det.
    Bra för er då Alla gör väl sina bedömningar om vad som stör barnet mest/minst, eller måste alla göra som du för att göra rätt? Min bebis bajsar ibland i sömnen, varken han eller vi märker det i regel. Borde jag ställa klockan varje halvtimme på natten för att kolla om han har bajsat? Även om jag märkte det skulle jag inte byta eftersom han skulle bli ledsen av att väckas medan han däremot inte verkar bry sig det minst om att sova med lite bajs.
  • morotsland
    knisse skrev 2011-10-06 09:59:06 följande:
    vist kan du göra dina egna bedömningar jag tvivlar inte pa att du är en tänkande varelse som vill det bästmöjliga för ditt barn.
    men du maste första att även om ditt barn nu är ovanligt hardhudat sa betyder för dom aldra flesta barn att ligga i sin egna avföring att dom har en sönderfrätt rumpa (sa även i dom fall som aw har talat om) och den som tar att rumpan blöder och gör ont för att barnet kan bli ledset av att vakna gör inte sitt barn en tjänst.
    det är mycke man gör med sitt barns bästa i sinne som gar helt at fanders med felaktiga infon och aw ger ut sadan.
    vad hon vill astakomma är säkert det bästa för barnet men ändamalet helgar inte medlen och ett barn som blir mishandlat till tystnad är inte ett trygt barn utan ett brutet barn. och aw har inte koll pa skilnaderna.
    Spädbarn kan bajsa tio gånger per dag ibland, det är ofrånkomligt att de ibland ligger i sin egen avföring som du uttrycker det.  Jag tycker att det är oförskämt att påstå att alla som inspireras av Anna Wahlgren ägnar sig åt barnmisshandel och jag tycker att den ton den föraktfulla debattstilen som präglar denna tråd är skrämmande.
  • morotsland
    Daeminimon skrev 2011-10-06 10:06:57 följande:
    Om min son regelbundet bajsade på natten och hade en röd rumpa som resultat skulle jag nog se till att stiga upp nång gång under natten, ja.

Jag skulle INTE lösa det genom att slänga på nån salva för att slippa obekvämligheter...
    Och eftersom min son inte har röd rumpa så är det ok eller?
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??