• vittra

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Anna60 skrev 2011-10-06 09:23:33 följande:

För att återgå till TS! Jag tycker du ska använda AW:s metod om det funkar. Det viktigaste är att du älskar ditt barn. Då blir det bra till slut det är jag säker på.

Hahaha va? Jag förutsätter att alla älskar sina barn. Men det betyder inte att de är förmögna att ta hand om dem på ett adekvat sätt.
  • vittra
    knisse skrev 2011-10-06 09:29:12 följande:
    helt i stil med den man älskar agar man!
  • vittra
    morotsland skrev 2011-10-06 09:27:49 följande:
    Åh vad kul det är att förlöjliga och håna andra människor, det är säkert så vi gör världen till en bättre och tryggare plats för barn...

(Fö skulle jag aldrig väcka min bebis om han bajsat i sömnen, det vore riktigt taskigt)
    Nej det är naturligtvis bättre att de får blödande sår i rumpan, så att de sedan inte kan sova alls pga smärtorna...
  • vittra
    Patricia84 skrev 2011-10-06 09:19:07 följande:
    Hennes poäng är väl liksom att spädbarn faktiskt också är människor...eller?
    Tyvärr finns det ju uppenbarligen vissa som inte anser att spädbarn är människor, således har de heller inte samma rättigheter som en annan...
  • vittra
    morotsland skrev 2011-10-06 09:53:11 följande:
    Bra för er då Alla gör väl sina bedömningar om vad som stör barnet mest/minst, eller måste alla göra som du för att göra rätt? Min bebis bajsar ibland i sömnen, varken han eller vi märker det i regel. Borde jag ställa klockan varje halvtimme på natten för att kolla om han har bajsat? Även om jag märkte det skulle jag inte byta eftersom han skulle bli ledsen av att väckas medan han däremot inte verkar bry sig det minst om att sova med lite bajs.
    Det mest sorgliga är att du inte ens verkar fatta att detta är ren vanvård av ett litet spädbarn som är 100% beroende av andras omsorg.
  • vittra
    Anna60 skrev 2011-10-06 10:04:08 följande:
    Ja man förutsätter det, men det är nog inte alltid så självklart. Jag tror faktiskt att om man älskar barnet men matar det på "fel" tider eller byter blöja eller ammar "fel" (enligt någon tyckare) så är det inte hela världen. Det som betyder något i det stora hela och det som påverkar ett barn för hela livet är om det känt kärlek från sina föräldrar. För övrigt så är det nog så att en person som inte älskar sitt barn skiter i både Anna Wahlgren och alla andra förståsigpåare. De ungar som det är riktigt jävla synd om är de som växer upp i hem med föräldrar som skiter i dem fullständigt. Tyvärr de finns.
    Jag kan garantera dig att alla älskar sina barn. Eftersom jag jobbar med barn vars föräldrar har behandlat dem på ett rent fruktansvärt sätt och ändå älskar de alltid sina barn i grund och botten, så vill jag nog påstå att hur mycket man än misshandlat och vanvårdat sina barn, så beror det då åtminstone inte på avsaknad av kärlek. Men det klar att du vill få det till att så länge man älskar sitt barn så kan man inte göra fel. Helt jävla vansinnigt resonemang i mina ögon.
  • vittra
    morotsland skrev 2011-10-06 10:07:04 följande:
    Spädbarn kan bajsa tio gånger per dag ibland, det är ofrånkomligt att de ibland ligger i sin egen avföring som du uttrycker det.  Jag tycker att det är oförskämt att påstå att alla som inspireras av Anna Wahlgren ägnar sig åt barnmisshandel och jag tycker att den ton den föraktfulla debattstilen som präglar denna tråd är skrämmande.
    Det är det ingen som påstår. Men hon uppmuntrar till barnmisshandel. Och uppenbarligen är det vad du själv ägnar dig åt eftersom du inte ens förmår göra något så basalt som att byta en bajsblöja!
  • vittra
    morotsland skrev 2011-10-06 10:09:25 följande:
    Vad är vanvård? Att låta ett barn sova istället för att väcka det genom att byta blöja och tvätta med vatten? Eftersom jag vet att mitt barn skulle må sämre av det andra alternativet känns det som ett lätt val Men i er värld finns det bara ett sätt att göra och det är ert sätt.
    Att se sömn som det enda behovet, ja det är vanvård i allra högsta grad. Att inte ens ha förmågan att se att det finns flera behov hos ett spädbarn, då är man inkompetent som förälder och behöver hjälp för att klara av helt grundläggande omsorg.
  • vittra

Jag fattar inte ens hur man öppet kan våga erkänna att man medvetet struntar i att byta bajsblöjor, ja då kanske man får ta lite förakt... en sak om du hade haft någon som helst känsla för att du handlar felaktigt men icke...

• vittra
    Rocket Mania skrev 2011-10-06 10:27:26 följande:
    Eller börjar det väckas en liten misstanke/känsla inom dig att det kanske inte är så snällt av dig som förälder att låta ditt barn ligga i sin egen skit?
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??