• vittra

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Bergkwist85 skrev 2011-10-04 19:36:20 följande:

Mycke negativt om denne AW.
    Jag skulle vilja veta vart alla med negativa åsikter om henne har fått det ifrån så jag också kan bilda den uppfattningen.
    För det jag ha läst om hennes metod har jag inte läst om nått misshandel eller att dom ska sova med bajs i blöjjan hela natten eller att dom bli blodiga på huvudet o.s.v...
    Vart ha ni med sånna åsikter fått det ifrån?? skulle gärna vilja läsa det också....

Forumet och böckerna naturligtvis... vad annars?
  • vittra
    Bergkwist85 skrev 2011-10-04 19:55:33 följande:
    nu har jag suttit och läst en massa text och inte läst något om misshandel eller bajsi blöjjor eller att barnen bli blodiga!! kollat på filmklipp på buffning, jag förstår inte vad problemet ligger. där går det absolut inte våldsamt till....
    Nej det kanske har lugnat ner sig eftersom hon faktiskt blev BO-anmäld av barnläkarna just pga hennes uppmuntran till vanvård på forumet.
  • vittra
    Yn84 skrev 2011-10-03 21:25:22 följande:
    Tack vare henne har vi en mycket gladare o framförallt utsövd unge!!
    Har ni som fördömer henne verkligen LÄST hennes böcker eller bildar ni er uppfattning på vad andra här på FL tycker?
    Jag har läst barnaboken (gamla upplagan) och SHN samt en hel del på hennes hemsida, både krönikor, information och på forumet. Och så har jag såklart lyssnat på en hel del intervjuer och liknande med henne. Tyvärr har jag inte läst hennes biografi än vilken tydligen ska ge en mycket god förklaring till hennes galenskap...
  • vittra
    Elins mamma 2010 skrev 2011-10-04 20:58:24 följande:
    Vad menas med KMR?
    Det är en organisation (kommittén för mänskliga rättigheter) sprungen ur scientologikyrkan. De förkastar och bekämpar all psykiatri och all sjukvård. De bygger rörelsen på omfattande konspirationsteorier vilket stämmer väl överens med Anna Wahlgrens krönikor med sitt "Herr P" osv... Tex sjukdomar existerar inte utan är möjligtvis en produkt av vården. AW hänvisar till dem när hon tex skriver att ADHD och andra neuropsykiatriska funktionshinder inte existerar. Hon skriver också att kolik inte existerar, inte heller PSD eller shaken baby syndrome existerar utan det är vaccinerna som orsakar det enligt henne...
  • vittra

Och om nu TS undrar vad jag får detta ifrån så är det bara att googla eller söka manuellt på hennes hemsida för där står allt... det är ju som sagt hennes egna ord jag utgår ifrån, jag brukar aldrig gå efter hörsägen...

• vittra

Trollkarl, måste fråga, du har alltså läst hennes biografi eller?

• vittra
    morotsland skrev 2011-10-05 22:03:18 följande:
    Jag har läst Barnaboken mycket och tycker väldigt mycket om den. Jag har läst en hel del på hennes forum också och så vitt jag minns bara stött på rimliga trådar. Det finns säkert knastrådar med folk som beter sig illa mot sina barn men jag skulle inte på något sätt säga att det är representativt. Du kan hitta idioter överallt utan att behöva utgå ifrån att det representerar en hel grupp.
    Fast det är ju Anna Wahlgren i egen hög person som svarat i en mängd forumtrådar. Så du kan knappast skylla hennes egna ord på andra dårar. Hon är den största dåren av dem alla.
  • vittra
    morotsland skrev 2011-10-05 22:08:48 följande:
    Ni Motståndare med stort M. Herregud, det är verkligen som en religiös sekt det här Anna Wahlgren-hatet.
    Haha det är ju Anna Wahlgren som står för sekten
  • vittra
    Rocket Mania skrev 2011-10-05 22:28:57 följande:
    Men om vi nu ponerar att AW faktiskt har skrivit det som andra här försöker tala om att hon gjort, vore det inte hemskt? Är det fortfarande "sektigt" om du hade fått läsa själv vad AW sagt i vissa situationer?
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??