morotsland skrev 2011-10-06 10:41:13 följande:
Det är en bra inställning. Jag har lyssnat på era arga inlägg och tycker fortfarande att ni har fel och är väldigt onyanserade
Tror du att du kan dig tid att ge något slags gensvar på vad jag skrivit? Kopierar in det åt dig så slipper du scrolla:
Små spädbarn är ganska enkla egentligen. De har ett fåtal basala behov som vi som föräldrar ska tillfredsställa.
1. De behöver närhet. Det är inget hittepå utan rena fakta. Barn dör utan närhet.
2. De behöver mat. Rätt självklart va? Men alla barn behöver mat olika ofta. Vissa var 5 minut, andra var 5 timme. För många är matstunden även ett tillfreddställande av punkt 1.
3. De behöver hållas varma och torra. Dvs en filt eller lite kläder. Regleras efter temperatur. Och en blöja eller liknande (eller om man EC:ar). För att barnet ska hållas rent och torrt krävs det att blöjan byts när det bajsas eller kissas i den. Ganska simpelt, väl?
Det är väl ungefär vad ett barn under 1 år behöver. Resten är mest roligt och praktiskt lullull.
Det är tre basala behov. TRE. Inte 303. Det vore väl själva fan om vi föräldrar inte skulle kunna ta och tillfredsställa dom även om det skulle innebära att byta en blöja eller två på natten? Det är ingen som på allvar tycker att blöjan ska kollas en gång i halvtimmen men vore det hela världen om du kollade den två gånger per natt om ditt barn nu råkar vara en nattbajsare? Oftast bajsar ju barn inte på nätterna, inte efter de första månaderna i alla fall så det är ju inte så att det krävs några enorma ansträngningar heller?!
Jag tror inte du struntar i att byta på din unge av ren ondska, det är nog snarare ... ja vad ska man säga? Dumhet? En tro på att det ska vara så? Även om ditt barn sover på natten och inte har några sår måste du väl fatta att det inte är tänkt att bebisar ska ligga i sin egen avföring i flera timmar i sträck? Inga djur behandlar sina avkommor så, ska människan med den gigantiska hjärnan och den överlägsna intelligensen göra det?