Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
Yn84 skrev 2011-10-07 12:22:56 följande:
Vi kanske kan få ett slut på den här diskussionen nu? Som ni, motståndare, borde ha förstått nu så är vi, som använt oss av vissa AW-metoder, fullt kapabla till att avgöra vad som är bäst för vårt/våra barn. Vi kan således strunta i att ta till oss de vi finner opassande, korkat, onödigt etc, etc. Jag kan ju tillägga att jag själv även bläddrat i andra böcker om barns utveckling/uppfostran och har även då tagit till mig det jag tycker verkar bra, har testat vid behov och om jag insett att det inte var en bra idé förkastat det. Jag anser att det är viktigt för ett barn att ha fasta mat och sovtider, att få känna sig duktig, sociatl delaktig och såklart en överösas med kärlek. Jag anser att AW representerar just detta och har därför använt hennes litteratur som grund.
Jag sympatiserar självklart inte med barnamisshandel och skulle aldrig göra något som gör att mitt barn far illa. Jag anser också att det är JAG och inte DU som vet vad som passar vår familj bäst. Här fungerade inte sömnen öht, då såg jag till att reda ut den saken. Fel? Nej fel vore att inte hjälpa barnet att få den sömn det behöver. Sömn behöver även hans föräldrar. Lika väl som vi behöver mat, kärlek etc, etc.
Så snälla tänk till innan ni slänger ur er en massa anklagelser om barnmisshandel!! Det finns garanterat barnmisshandlare även bland de som tillämpat andra eller inga metoder.