Inlägg från: Cloudberry |Visa alla inlägg
  • Cloudberry

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Just det med matandet kan jag inte utala mig om men accepterar ungen verkligen att bli itvingad mat utan protester? 

Min pojk på 5½ månad är jättekrånglig med ersättning och jag kan enbart mata honom precis innan han ska somna eller då han sovit en stund, på natten äter han också bra men i vaket tillstånd går det inte alls och han vill inte att man ska hålla i honom så han matas när han ligger bredvid mig i min säng. Tur att han börjat äta mat nu, då vet jag ju att han får i sig mycket näring och all press på att han måste få i sig minst 900 ml ersättning/dygn eller mer har försvunnit.

• Cloudberry
    Natulcien skrev 2011-09-28 17:12:27 följande:
    Ingen kontakt med barnet medan man ger det mat??? Låter helt sinnessjukt i mina öron... Usch!
    Ja det låter sjukt men jag förstår helt klart resonemanget då min pojk stänger munnen direkt och börjar le om jag så ens tittar pyttelite på honom när han väl börjat äta lite ur flaskan..  

Han var så när jag ammade också, liggammade och fick titta någon annanstans eller låtsas sova..
  • Cloudberry
    aud skrev 2011-09-28 18:38:59 följande:
    Jag håller med dig. Om man absolut inte fick ha ögonkontakt skulle jag reagera, men om det bara är ett tips ser jag inget farligt med det. Min unge blir absolut stimulerad av ögonkontakt och får lättare att komma till ro med bara mys och kroppskontakt medan jag tittar åt ett annat håll eller pysslar med mitt. Man kan absolut vara närvarande utan att stirra på varandra. Jag tycker att AW är helt vansinnig i övrigt.
    Absolut.. Och ja AW är inte klok någonstans.
  • Cloudberry
    Bergkwist85 skrev 2011-09-30 22:12:38 följande:
    jaa, när jag prata med vänner "utanför FL" så är det olika åsikter om AW.
    En del menar att den metoden hon använder är bra på det sättet att barnet lär sej att det är vuxna som bestämmer, föräldrarna får mer kontroll över sitt barn.

det kanske kan låta fel å en del öron.
    Jag tror det finns många fler metoder att få kontroll på sina barn, alla ha olika sätt att ge dom mat tex.
    jag får tex leka med min son för att få i han mat, enklast är det när min sambo är med,  min sambo är jätte bra på att mata min son, han har ett riktigt bra tålamod.
    En bebis styrs av instinkt och impulser inte av dressyr och konsekvens. Det är det Anna W inte förstår vilket iofs inte är så konstigt då människan har noll kunskap i hur barn fungerar, allt hon gjort är att ha tryckt ut nio barn.

Och denna vill du ta råd av? 
  • Cloudberry

En bebis styrs av instinkt och impulser inte av dressyr och konsekvens. Det är det Anna W inte förstår vilket iofs inte är så konstigt då människan har noll kunskap i hur barn fungerar, allt hon gjort är att ha tryckt ut nio barn.

Och denna vill du ta råd av?

• Cloudberry
    Bergkwist85 skrev 2011-09-30 22:12:38 följande:
    jaa, när jag prata med vänner "utanför FL" så är det olika åsikter om AW.
    En del menar att den metoden hon använder är bra på det sättet att barnet lär sej att det är vuxna som bestämmer, föräldrarna får mer kontroll över sitt barn.

det kanske kan låta fel å en del öron.
    Jag tror det finns många fler metoder att få kontroll på sina barn, alla ha olika sätt att ge dom mat tex.
    jag får tex leka med min son för att få i han mat, enklast är det när min sambo är med,  min sambo är jätte bra på att mata min son, han har ett riktigt bra tålamod.
    Poängen är att dina vänner har lika lite koll på hur barn fungerar som Anna W har. Därför tycker de att hon har rät..

Du är smartare och tänker längre och det är bra. 
  • Cloudberry
    Poängen är att dina vänner har lika lite koll på hur barn fungerar som Anna W har. Därför tycker de att hon har rät..

Du är smartare och tänker längre och det är bra. 
  • Cloudberry
    FLs webbansvarige bör verkligen ta en koll på detta, det blir såhär när man kopierar in en text som inte är kompatibel med FL.
  • Cloudberry
    Anna60 skrev 2011-10-01 08:30:57 följande:
    trollkarl skrev 2011-10-01 07:58:02 följande:
    @ anna

Allt finns på hennes forum.
    Samt ja på din fråga, hon är galen.
    Blev det efter hon förlora sin son.
    Läs hennes blogg eller vad hon kallar det, hennes sceintologiska tankar genomsyrar allt från bloggen Till hennes böcker. Att låta ett barn skrika sig till sömns är och förblir barnmisshandel. Hela branschen/etablissemanget kritiserar henne djupt.
    Jaha! Då fattar jag VERKLIGEN inte varför någon förälder bryr sig om vad hon ger för råd! Har inte föräldrar idag eget sunt förnuft?
    Heter du Wahlgren i efternamn? Jag har läst dina inlägg i flera år nämligen...
  • Cloudberry
    Dr Mupp skrev 2011-10-02 05:23:49 följande:
    Nåja det är väl inte så länge kvar tills AW ska in på hem, man kan ju alltid hoppas att hon blir behandlad på samma sätt som hon anser att bebisar ska behandlas. SÅ när hon ligger där i sin säng (med galler så hon inte kan smita) nerbajsad och med ångest och larmar efter personalen så får hon ett svar från dörren att hon ska sova nu, det är natt.
    Det vore fantastiskt om det blev så.
  • Cloudberry
    Bergkwist85 skrev 2011-10-02 22:14:29 följande:
    Anna60
    Jag tror hon AW har många bra metoder som fungera bra på vissa barn.
    Alla har ju olika åsiker om olika metoder.
    Det finns nog mycke elaka skriverier om denne AW.
    Tro mig, alla dessa elaka skriverier är jävligt befogade.

Tar man hennes råd på allvar och utövar det på sitt barn så är man en helkass mamma. 
  • Cloudberry
    morotsland skrev 2011-10-04 23:39:51 följande:
    Ni har rätt till allt möjligt, det innebär inte att det är bra. Det finns många saker jag tycker illa om, jag skulle kunna sitta och spy galla över ap-föräldraskap tex men jag gör inte det eftersom jag är en normal sympatisk person som inte lägger så stor energi på att avsky andra. Kanske något ni skulle fundera på innan ni får hjärtproblem av all vrede.
    Ja Anna W är ju hela hon tvärtemot allt vad attachment parenting står för så jag förstår att du ogillar ap om du gillar Anna W.
  • Cloudberry
    Bergkwist85 skrev 2011-10-05 13:55:30 följande:
    AW ägnar sej inte åt barnmissahandel!  Det är bara folks åsikter,  alla har ju olika åsikter eller hur?
    Om nu AW ägnar sej åt "barnmisshandel" varför tror du många föräldrar testar hennes metoder?
    Är de dåliga föräldrar då tycker du??? Är det bättre att låta sitt barn göra precis som de vill, fast de inte vet sitt egna bästa?
    Därför att många föräldrar har tappat vettet och helt slutat lyssna på sig själva och sitt barn.

• Cloudberry

Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att ni som inte byter bajsblöja på ert barn får ligga i er egen skit när ni hamnar på ålderdomshemmet.

Då kanske ni greppar vad ni gjort och hur sjukt ni resonerat.

• Cloudberry
    Cloudberry skrev 2011-10-06 10:35:32 följande:
    Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att ni som inte byter bajsblöja på ert barn får ligga i er egen skit när ni hamnar på ålderdomshemmet.

Då kanske ni greppar vad ni gjort och hur sjukt ni resonerat.

Fast risken att det sker är obefintlig eftersom det då skulle räknas som vanvård. Men att vanvårda sina egna barn anses vara helt ok enligt vissa.
  • Cloudberry
    morotsland skrev 2011-10-06 10:37:21 följande:
    Själv hoppas jag att ni som är så snabba att döma andra människor och inte är förmögna att inse att människor kan göra andra val än egna val någon gång lär er vikten av att vara lite ödmjuka inför omvärlden.
    Fast varför är det så svårt att ta till sig av kritiken och tänka annorlunda? 

Blir jag kritiserad så frågar jag mig själv om kritiken är befogad eller inte. Är den det så gör jag allt för att ändra tankesätt.

• Cloudberry
    Anna60 skrev 2011-10-06 10:41:24 följande:
    Tur att vi som skriver här på detta forum bara utgör bråkdelen av en promille av befokningen.
    Tur att den största delen av befolkningen vet att Anna W är en bluff.
  • Cloudberry
    morotsland skrev 2011-10-06 10:41:13 följande:
    Det är en bra inställning. Jag har lyssnat på era arga inlägg och tycker fortfarande att ni har fel och är väldigt onyanserade
    Men då måste du ju också tycka att det är okej att själv sova i ditt eget bajs på ålderdomshemmet?
  • Cloudberry
    MalinEddie skrev 2011-10-06 11:08:26 följande:
    Mycket kan man säga om Anna W men föräldrar som fortsätter trots att barnet är ledset och beter sig som i beskrivningen måste ju vara helt dumma i huvudet. De är ju direkt olämpliga att vara föräldrar när de hellre lyssnar på en narcissistisk okänd kärring än sitt egna ledsna barn.

Nej, hade jag vetat att någon gjorde sådär mot sitt barn så hade jag socanmält fanskapet för vanvård.

Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??