Inlägg från: Frankofilen |Visa alla inlägg
  • Frankofilen

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

MalinEddie skrev 2011-09-28 17:12:31 följande:
    Är det "ömma järngreppet" du menar?
    www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/f...
    Jag är inget fan av AW heller, men efter att ha tittat på klippet så tycker jag inte att det verkar vara något som skulle vara fel.

Jag har lagt mina barn på samma sätt, fast ammat dem istället och jag sitter inte och tittar på mitt barn hela tiden när de äter heller, utan läser ibland en bok eller tittar på tv.

Jag har ammat mina barn länge och ska göra det med min lilla dotter också. Att armen ska ligga under armbågen är för att barnet ska komma riktigt nära sin mamma när det matas. Inte för att det ska uppleva obehag av att hållas fast antar jag. 
  • Frankofilen
    vittra skrev 2011-10-06 10:00:48 följande:
    Det mest sorgliga är att du inte ens verkar fatta att detta är ren vanvård av ett litet spädbarn som är 100% beroende av andras omsorg.
    Jag kollar mitt tredje barn, som nu är ca 2 veckor gammal, efter varje amningstillfälle, även då hon inte vaknar. Har hon bajsat så byter jag naturligtvis och smörjer med Inotyol om hon är röd i rumpan, vilket hon ännu inte blivit tack och lov.

Om hon precis har somnat och vi är ute och promenerar så har det hänt att jag har väntat med att byta blöja tills hon ska äta nästa gång. De behöver ju sova lite längre sammanhängande perioder också och min lilla bajsar VÄLDIGT ofta och ganska lite.

Om man upptäcker att de är röda i stjärten eller får sår (fy!), då måste man fatta att någonting inte är rätt.

Vet inte vilken ålder vi pratar om. Men en nyfödds bajs fräter inte i rumpan men kan däremot irritera rejält om de ligger för länge med en bajsig blöja.

Jag byter nog 8-10 blöjor/dygn. Ofta byter jag och så fort jag har satt på en blöja, kommer det en ny bajs. Då byter jag igen och när hon somnat och ligger i sin säng, kommer en ny...Skrattande Börjar bli bra på att byta blöjor!
  • Frankofilen
    knisse skrev 2011-10-06 10:16:35 följande:
    fast aw själv avrder ju fran att använda shn pa bebisar.
    Nu förstår jag inte riktigt vad du vill säga?

Jag är inget AW-fan, så jag skiter i vad hon säger uppriktigt sagt. Jag litar på att jag vet vad som är bra för mitt barn. Trygghet, närhet, värme, kärlek, mat och torra blöjor är en bra början.
  • Frankofilen
    knisse skrev 2011-10-06 10:22:01 följande:
    du skriver att spädbans bajs inte fräter pa samma sätt. och jafg svarar att spädbarn ska man inte ens enligt aw shn kura..
    det är alltsa inte prat om spädbansbaj
    Det irriterar, men fräter inte. Jag menar bara att man inte ska överdriva. Ett frätande ämne är något annat än spädbarnsbajs som kommer från modersmjölk. 

Tror bara att det är viktigt att inte överdriva. Det blir så mycket tugg och bråk då. När jag öppnar min dotters blöja så finns där ibland bajs, men aldrig frätskador... Det beror naturligtvis på att jag byter blöja regelbundet vid behov.

Om kura betyder "behandla", så tycker jag att AW har fel.
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??