Inlägg från: Patricia84 |Visa alla inlägg
  • Patricia84

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Dr Mupp skrev 2011-10-06 09:15:02 följande:
    Jag tycker du ska jobba så om du får in AW på din avdelning. Hon vill nog ligga i bajsblöjor på nätterna. Och när hon skriker i ångest så behöver du inte gå in till henne, räcker med att du ramsar från dörren och gör lite husljud. Hon måste ju lära sig att vargen inte kommer.
  • Patricia84
    Anna60 skrev 2011-10-06 09:16:48 följande:
    Ja det beror väl på vilka rutiner ni har på äldreboendet. Jag jämför inte gamla människor med spädbarn.
    Hennes poäng är väl liksom att spädbarn faktiskt också är människor...eller?
  • Patricia84
    vittra skrev 2011-10-06 09:41:11 följande:
    Hahaha va? Jag förutsätter att alla älskar sina barn. Men det betyder inte att de är förmögna att ta hand om dem på ett adekvat sätt.
  • Patricia84
    Anna60 skrev 2011-10-06 10:23:34 följande:
    Så du menar att  föräldrarna till de barn du arbetar med har brytt sig om att läsa Anna Wahlgrens råd?? Att det kanske är det som är problemet!? Ursäkta min okunskap men jag vägrar tro att föräldrar som misshandlar och vanvårdar sina barn ens för en sekund skulle komma på idén att söka information om alternativa uppfostringsmetoder.
    Då tror du fel.
  • Patricia84
    vittra skrev 2011-10-06 09:43:36 följande:
    Tyvärr finns det ju uppenbarligen vissa som inte anser att spädbarn är människor, således har de heller inte samma rättigheter som en annan...
    Nej, det är faktiskt så det känns i många av de här diskussionerna!
  • Patricia84
    Anna60 skrev 2011-10-06 10:41:24 följande:
    Tur att vi som skriver här på detta forum bara utgör bråkdelen av en promille av befokningen.
    Jaa, det är verkligen tur!
  • Patricia84
    Anna60 skrev 2011-10-06 10:52:22 följande:
    Tur att den större delen av befolkningen har sunt förnuft och bildar sig en egen uppfattning.
    Återigen kan jag inte annat än att hålla med dig!
  • Patricia84
    Dimitra skrev 2011-10-06 16:05:00 följande:
    I inlägg efter inlägg kommer du dragande med det här så jag förstår att ämnet är viktigt för dig. Jag föreslår därför att du startar en tråd under Språk med en förhoppning om diskussion med andra intresserade och samtidig går on topic i denna tråd. Jag tänker göra det allra sistnämnda i alla fall
  • Patricia84

Det är faktiskt sant, det är bara två, eller tre (en tolkningsfråga ;)) men det känns som ett evigt tjatande! Kanske därför att kommentaren var överflödig och irrelevant redan från första början.

• Patricia84
    trollkarl skrev 2011-10-16 12:38:20 följande:
    Dyslexi matte? Damp? Två diagnoser/syndrom som icke existerar.
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??