knisse skrev 2011-10-05 21:25:16 följande:
ja det är inte svart att tvangsmata nagon. hennes egna ord är att det är bara att tratta i barnet.
och att byta blöja pa ett barn är inte rätt man ska ge stoppande mat för att barnet ska lära sig att inte bajsa pa trots under natten osv.
Fast du kanske inte ska ta det så bokstavligt!? Vad det handlar om är att försäkra sig om att barnet är mätt! De växer ju så otroligt mycket under det första året så de behöver massor av näring. Vad det grundar sig i är att AW märkte att hennes egen dotter slutade gråta då hon fick mer mat (än var 4e timme som var praxis då). Dessutom sover man bättre om man är mätt. Att ge stoppande mat har jag väldigt svårt att förstå eftersom det bör ge magont, men det är min privata åsikt.
Vidare menar hon att det är viktigt med rutiner (håller väl de flesta med om), social delaktighet (inte så dumt) och sömn (basbehov).
Kom inte o säg att min kille inte får kärlek, våga bara! Trivdes han inte skulle han säga till.
Här skrattas det varje läggning, han är glad på morgonen...... vet av erfarenhet från kompisar, mammagrupp etc. att det inte alltid är så muntert vid läggning o flera uppvak om nätterna. Så är det inte här. MIsshandel? Knappast!