Vill tipsa om Prednisolon!
Hej alla ni som kämpar!
Jag är ny här. Eller rättare sagt ny då det gäller att göra inlägg. Jag har läst många andras inlägg under ett antal år nu.
Hur som helst; jag vill tipsa om ett kortison, Prednisolon, som har till uppgift att sänka immunförsvaret.
Jag och min man har haft upprepade missfall under ett antal år. Och därefter gjorde vi tre IVF-försök som dels ledde till missfall och dels inte ledde till någon graviditet.
Men så inför det fjärde IVF-försöket testade jag att ta Prednisolon, och då lyckades det! Jag tog Prednisolon ett par månader innan själva IVF-behandlingen och därefter ända fram till graviditetsvecka 10.
Idag har vi en underbar dotter på snart 9 månader. Det är helt otroligt att det till slut lyckades. Jag och min man tror att det berodde på kortisonet i och med att jag aldrig tidigare hade tagit det, och då blev det ju misslyckanden efter misslyckanden.
Inom den svenska sjukvården är de tyvärr inte så sugna på att skriva ut Prednisolon. Varför är en gåta i och med att det inte är farligt på något sätt.
Jag rekommenderar er att vända er till en privat läkare då det gäller den biten. Det gjorde vi!
Lycka till alla ni där ute! Jag vet precis hur det känns då man är mitt uppe i denna IVF-karusell och det bara skiter sig hela tiden. Jag vill verkligen försöka hjälpa till att få andra par att lyckas, också. Därav detta inlägg från mig.