Inlägg från: Tösabiten88 |Visa alla inlägg
  • Tösabiten88

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Loanna: det bero på vad du vill bli tipsad på? :) Det jag kan rekommendera är ju att ge storasyskonet lite extra av allt från din sida och mannen kanske ska vara mer med Han/hon ifall det bli att du inte hinner vara så mycket med det barnet i början.

När bebisen väl är där så försök att få med barnet, t.ex läsa saga, titta på film eller sjung för det under tiden med amningen. Är den lite större så kanske den vill hålla i lillasyster någon gång under uppsikt och kanske vill hjälpa till och bada eller byta blöja.  

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Tösabiten88

tilj: vad du ärduktig :) jag frostade av frysen idag så jag hade de minsta sittandes på golvet nedanför och plaskade i vattnet som kom överallt. Låter härligt med kött? är det vanlig gris eller vildsvin?

• Tösabiten88

eq: ska hålla mina tummar. :) här är det mycket sol men det skulle bli mer regn här för det behövs. gräsmattan är brun  :(

• Tösabiten88

Här var det skolstart idag och hon tar bussen, som jag skjutsar henne till då vi bor lite farligt. Snart ska jag hämta henne på hållplatsen igen. Hoppas hon hade det bra i alla fall.

här är jag inte heller bebis-sugen direkt.  

• Tösabiten88

roligt med nya :)

mina slutdatum har sett olika ut men jämna: 40+5, 38+1, 39+1, 40+1, och 40+2   

• Tösabiten88
    Emelie 1987 skrev 2013-08-21 16:36:08 följande:
    Mina slutdatum har varit 40+1 och 40+0.

Förresten blev mitt RUL flyttat en vecka framåt, så nytt datum är den 10 september.  

ska du ha när som nu då? :)
  • Tösabiten88

eller menade du nytt datum för rul?. haha, jag tänkte först: men jisses vad tiden flög iväg nu!!

• Tösabiten88
    Emelie 1987 skrev 2013-08-28 15:11:26 följande:
    RUL blev flyttat till den 10 september. BF är fortfarande den 7 februari.  

haha, jag och min hjärna som spökar :)  spännande, ska du ta reda på könet?
  • Tösabiten88
    Emelie 1987 skrev 2013-08-30 15:01:33 följande:
    Händer mig med ibland. Ja, jag är för nyfiken för att låta bli att kolla. Jag är ändå rätt säker på att det är en flicka, vi får helt enkelt se om magkänslan stämmer.   

vad var det ni hade  sedan innan?. _Blir det sista eller vill ni ha fler senare?
  • Tösabiten88
    Emelie 1987 skrev 2013-08-30 18:42:13 följande:
    Vi har en pojke född 2008 och en flicka född 2010. Jag skulle absolut kunna tänka mig fler ungar, men vi får se i framtiden. Nu blir det ju så fint med en födelsedag var fjärde månad bland barnen.

Härligt :) ni har prickat in födslarna fint ser jag :) hehe
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)