Inlägg från: Tösabiten88 |Visa alla inlägg
  • Tösabiten88

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Ja nu får vi hoppas att våra barn slipper mer sjuka :( Nu får det bli glada och krya barn framöver :)

Själv fyller ena tösen 4år idag och jag kan inte förstå att vår lilla bebis är 9½ månad.  

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Tösabiten88
    tilj75 skrev 2013-04-22 18:04:17 följande:
    Idag har vi varit på coopen och på Ikea, pojkarna har varit superduktiga, riktigt imponerad. Maken släppte av oss och vi handlade och promenerade sen till Ikea och tre av killarna var på lekstället och jag och bebis och Kevin gick en sväng i butiken. Sen åt vi lunch där och blev hämtade. Ibland funkar det så himla bra och jag blir så stolt över mina barn.

Jag har köpt en ny bil, den gamla var så jobbig och jag fick lyfta stolar in och ut. Jag är såååååå nöjd nu. Bilen har två baksäten och det främre har vi vänt bakåt så de sitter mittemot varandra. Och har fått upp tvskärmarna så de kan se tv. Den är så fin :)

åh det låter som en bra bil. vad för sort är det?
  • Tösabiten88

här är vi ute i 18 grader varmt väder :) rensat rabatter och igår oljade vi in lite trallgolv :)

dock har en förskyldning kommit hit med en dum hosta och heshet, få hoppas den snart går bort.

angående och rensa ut kläder har jag inte gjort ännu. Känner folk som kan få dom sen så jag spara dom.     

• Tösabiten88

efter amningen gick det lite bättre och man fick mer tid till syskonen osv, men som fembarnsmamma så önskar man fortfarande att man hade bläckfiskarmar. Minst är 10 mån idag.

• Tösabiten88

åh vad skönt att sommarvärmen kom :) inga massa jackor och kängor att lirka på när barnen bestämt att de inte vill.

Vi har kommit in i en fas där vi alltid har något barn som befinner sig i någon tros-fas :/ Just nu är det alla samtidigt, hehe.
    nja  inte 10 mån, Hon har bara blivit mammig :). 2½åringen vägrar precis alls, nästan det han vill också. 4åringen har inga öron fast de sitter där i praktiken. 5åringen har stannat i vill inte och ska inte-trotsen. 7 åringen hon leker tonåringen som ska käfta imot allt och vet bäst i alla lägen....hm. fick ja med  mig alla nu?.. jo det var alla mina solglimtar :) nu ska vi snart upp till våra  fina grannar, så ha en trevlig kväll.   

• Tösabiten88

madde: Ja nu får vi hoppas värmen är här för att stanna :)

Ja detta retandes imot varandra är ju för roligt också.. hehe, men oftast är alla lugnare när största flickan är i skolan om dagarna. Vet i sjuttan vad hon gör som har sådan inverkan på syskonen. hehe  

• Tösabiten88
    ungmammatillflera skrev 2013-05-17 12:57:46 följande:

skulle behöva råd kring min näst äldsta dotter hon är 3 år och känner att hon alltid är i kläm ..
    Hur kan man göra så hon ej känner sig utanför? 

försök och Hitta lite extra tid för henne som hemma att bara du och hon kanske sitter och pussla eller om ni ska handla att bara hon får hänga med dej osv.

Min ena dotter kom i kläm här men har blivit mycket bättre nu. Prata du med ena barnet så kan du sluta med att fråga barnet: Eller hur Lisa?. Försök och få med barnet lite mer.
    yndra skrev 2013-05-17 16:21:53 följande:
    Den 30e April fyllde dottern 1, den 1a Maj kom lillasyster till varlden! "Stora" tjejen tycker ju att nytillskottet ar en riktig pest och forsoker mest hela tiden norpa snuttefilt och vara framme och rycka och dra i fotter och ben. Hur fort lar de sig att inte gora sa och hur lar man dem?
    Stort grattis till nytilskottet :)  Du får säga till henne att hon inte får göra så och ta bort henne ifrån lillasystern eller visa henne med handen och säg klappa fint osv.

• Tösabiten88

Du får ha bebisen lite längre upp ifrån syrran och sedan när hon sover får du ta ner den lilla på golvet och mysa. Det är svårt med något annat då hon inte är så gammal.

• Tösabiten88

tilj: Välkommen hem till Sverige igen :) Hoppas du fick en bra sovstund i din egna sängen. Hoppas pojkarna är gladare och piggare nu under denna veckan.

Här är det fullt upp :/ Vi håller på att fixa hallen och nu ska en tårta bakas för jag fyller tydligen 25år idag :)   

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)