Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
(Sätter mig med en kopp kaffe till)
(Sätter mig med en kopp kaffe till)
Grattis till tösen!
Så skönt att det gick bra.
Bu! Hur lever livet med alla? Jag är trött men det känns mera som en konstant än något tillfälligt i mitt liv
Killarna har höstlov. Irja har gått från att vara spinkig pyttebebis till rund boll! Hon är en riktig knubbis.
Vi har blivit med kanin. Och helt oplanerat blir vi nog med flera kaniner om några veckor (eller hur lång tid det nu tar). Jag hade planerat att vi skulle ha sommarkanin nästa sommar men så fick jag grannens kaniner med burar och allt gratis så jag slog till. Killarna går med dem i koppel. Förmanade att de INTE får vara nära varandra, neeejdå, mamma vad GÖR kaninerna?!?! (Fler kaniner!)
Inga fler besök på akuten har det blivit och jag har börjat tordas lägga irja lite på golvet igen.
Hur gick det med stormen där nere förresten? Något ni kände av?
Makens äldsta pojk har flyttat till Danmark. Fick ett bra jobb med bra lön.
Nu ska jag nog sätta en deg, vissa dagar går det så mycket bröd.
Ronjas, Utkanten av Roskilde (tror jag).
Yndra, grattis :) kan rekommendera tvillingvagn m syskonsits.
Vad äter hon på dagen? Jag hade koncentrerat mig på att försöka få bort nattmaten. Det är ju jobbigt när man gör det men det brukar vara värt det.
Kanske ge gröt vid läggdags, väcka vid tio och ge ersättning och sen inte ge något förrns fem-sex. Vara beredd på några jobbiga nätter men som sagt, det brukar vara värt det. Jag hjälper dig med pepp och stöttning om du vill.
Byt gröt? Prova olika varianter, köpe och hemgjord för att hitta nån hon gillar?
Manna, havre, köpe. Irja gillar havre m osötad äppelmos till frukost. Mellis blir mannagrynsgröt iblan eller kall vispgröt och kvällsmål är köpegröt, havre m äppel o päronsmak. På kvällen vägrar hon hemmagröt. (Och mat lunch o middag). Vi kan fortsätt med meddelande om du vill så "stör" vi inte tråden :)
Madde, jobbigt med tarmen men GRATTIS!!!!
God jul allihopa :)
Emy88, välkommen, tyvärr är tråden inte så jätteaktiv för tillfället. Men det verkar gå i vågor :)
Tips för kroppen, hm, stödstrumpor och så mycket vila som möjligt. Grattis till graviditeten!