Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Skönaste är doble hammok men den kommer jag aldrig ihåg när jag står där och ska binda på frihand så för mig blir det alltid knut fram och så kryss på ryggen..
    Annars älskar jag Robinshippcarry som jag också kan amma i

gjorde också en var man band bara över en axel åt gången som jag hittade på nätet som the most comfterbell carry tror jag nog den var jätte skön men har inte använt den så mycket eftersom vinteren kom och gjorde det svårare att binda utanpå och med vinter kläder

• Ronjas mamma

EQ jag har heller inget tips mer än att ofta sitter det i huvudet att man inte kan sova om dagen,
    tro mig man kan när där gått tillräckligt länge och man bara lägger sig.
    Lägg dig vid tv'en sätt på någon skit sopa så ska du se när du blir trött nog sover du och intill dess så blir det vila i varje fall. Skit i allt vardags det ska du nog hinna med i sinom tid damråttor bits inte

Jag har också tagit alla nätter själv eftersom maken kör bil i jobbet så vil jag ha han sover.
    Men puha det är hårt i perioder baby har nästan konstant sovit på mig så vi kunnat få lite ro..

• Ronjas mamma

Självklart är du en god mamma du ska bara ha lov att hitta dig själv och din lilla tjej i all utmattelse, det är jobbig  att vänja sig vid at där är ett litet barn till attt ta sig av inte alla får lyckokänsla med en gång.

När vi fik S så kunde jag nästan inte amma henne i samma rum som R för jag kände mig som värdens hemskaste mamma. Svärmor hade gått fullständigt mot allt vi hade bett om, så första gången R såg sin lilla syster var när jag satt och ammade och inte alls var förbered på att hun kom in.
    Resultatet blev att hun skrek det första dygn när jag rörde vid henne.
    Som jag grät och så mycket jag gråtit över det sedan.

Tänk på er mysiga stund och försök njuta de goda stunderna. Kram

• Ronjas mamma

Tak Tilj ska prova nästa gg är alltid jag som åker på det när ungarna är sjuka.
     Jag är den som är sjuk här hemma nu och självklart åkte mannen i väg på en vakt tur känns just nu att mitt humör inte orkar det skriker och gapar på barnen som inte tycker de får nog uppmärksamhet.

Mini hoppas dopet inte blir inställt och att du har det bra idag.

Vi samsover alla går i säng kl 19.30-20 men de två små är B människor och somnar som regel först mellan halv nio och halv tio efter att ha legat och kramat gosat och skrattat stora syster går omkull så snart hun kommer i säng men så är hon också den som vaknar kl 6 senast varje morgon

• Ronjas mamma

Nåh og så blev jeg lige meget skruk..

Köpte precis en vinter overall til R på rea, som jag hoppas hun kan ha nästa år.
    Var så i tvivl för det var en ticket to heaven, hun har en nu som hun ärvt som passar fint men den är storlek 2 år men hun är ju 4 og 1/2??
    Valde efter mycket velande ändå bara storlek 3 år då de skriver överallt att de är stora i storlekarna och hun är och har alltid varit liten för sin ålder.
    Ser det helt galet ut när jag får den får jag skicka tillbaka den och hoppas på de fortfarnde har en i 104 jag kan byta till, men jag skulle ge 600 halva priset istället för att ge 300-500 för en begagnad och så var den lila med stjärnor.

Hur gör ni andra med vinter kläder?
    Vi har alltid kört skal men kan märka att dagis fördrar att de bara ska ha en overall att ta på.
    Skal är ju så lätt för det kan användas hela året och så ska jag inte tänka över om det passar årstid och så kan de ärva av varandra..

• Ronjas mamma

Tilj sådan är vår stora fyraåring också gik helt galet vid lämning i dag i Bh hun ville haft en kjol med hadde tom pakkat den bara glömt att säga det till sin mamma

Vi hade hemma dag igår eller dvs vi var i vår gamla lekstuga med rytmik och cyklade och köpte mini muffins och pussel spel efter, jätte mysigt,.

I dag har vi blivit klippta stressat handlat lämnat på dagis mm manden blir 40 på fredag och ska helst överraskas av en massa vänner..

• Ronjas mamma

mh om ni känner er slitna så prova att få tagit blodprov,
    jag fik tagit ett för vi har diabetes 2 i familien, det såg fint ut men jag hade jätte lågt d vitamin så nu äter jag rikligt ekstra av det och nu en vecka efter börjar jag faktiskt känna mig lite piggare och mindre öm i kroppen

Ja tilj just nu kämpar jag med en hemma gjord gåva som visade sig vara lite bökigare än jag trodde.
    Send mig din adress i et pm så jag får skickat sjalen tänk om du föder för tidigt så behöver du ju den

• Ronjas mamma

Jag tror att jag ville tycka bäst om de rå svarta och grå stenarna är inte så mycket för det blanka som de färgade glas de blir för fina till mig men tror min mamma ville ha älskat dem.

Jäkclaskit jag har blivit smittad av magsjuka igen är det 14 dagar tre veckor sedan sist jag var dålig, E blev sjuk i helgen i morse vanade jag dålig

• Ronjas mamma

Babydoll jag mutat säkert också med annat, men just den med attt du ska äta upp för att få något gott finns inte här hemma jag vill gärna ha att mina barn lär att känna av sin naturliga hunger och det tror jag inte händer när de tvingas att trycka i sig mat för att sedan få något godis, glass eller annat.
    Sen spelar det nog stor roll att jag själv haft bullimi i många år( är dok frisk nu) men därför önskar jag inte att dra in maten i maktförhållande.

Tilj vad är jag gladd för din skull att Mika äntligen fått en tid hoppas han snart får det bättre.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)