Inlägg från: Zargenta |Visa alla inlägg
  • Zargenta

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hejsan, tänkte titta in och kolla läget här. 

Har en son på 7månader och är i v8 (7+0) idag (tror vi, svårt att veta exakt eftersom jag nyligen fick mensen tillbaka efter amningen osv) med BF i december... Vi hade tänkt börja försöka i aug/sept men tydligen så ville knodden bli till nu istället hehe 

110928 Vår lilla Perryn <3
  • Zargenta
    tilj75 skrev 2012-05-01 09:51:41 följande:
    Wanja, ikeas barnfåtöljer kostar väl 200-250? de är ju himla fina tycker jag. Önskar att jag hade såna till ungarna. (varsin). Men då skulle jag ha fåtöljer i hela vardagsrummet =)
    Det kommer att gå bra när mannen börjar jobba. Du kommer att fixa det. Allt kanske inte blir som man tänkt sig men det brukar bli bra iaf.

Zargenta, grattis till plusset.
    Tack så mycket :)
  • Zargenta
    Zirup skrev 2012-07-06 21:09:41 följande:
    Vi har 19 månader och valde syskonvagn, mycket för att kunna ta oss runt överallt och inte bli isolerade. Tänker ofta på säkerhetsaspekter också, som när man skall av och på bussar med småbarn- ibland är det rätt smidigt att veta exakt var man har dem. Provade de första 3 månaderna med singelvagn+sjal men det var rätt svettigt när man skulle iväg alltså. Vi köpte en babyjogger city select och var skitnöjda, lättkörd och flexibel och iom att yngsta var ett par månader så slapp vi köpa liggdel, hon kunde ligga med nedfält säte.
    Härligt att ni var nöjda med den vagnen, det är nämligen den som jag och maken funderar på! Vi ska iväg och klämma/känna lite på den innan vi bestämmer oss :) Vår stora kommer ju bara vara 15månader när lillebror kommer och mitt i vintern, så vagn är ett måste...
  • Zargenta
    Zirup skrev 2012-07-07 07:57:26 följande:
    Det är en toppenvagn, flexibel, vänder på en femöring och man tar sig fram överallt. Vi älskade den, men sålde den i vintras när storasyster började närma sig 3.5, vi ville inte bli bekväma av oss.
    Vi har mer eller mindre bestämt oss för att köpa vagnen men letar just nu efter billigast möjliga pris, import från usa eller england lutar det åt just nu! hittat en sida som sålde vagn plus liggdel/extra säte byglar till säten osv för ca 6200kr, sen frakt på det...
  • Zargenta
    Zirup skrev 2012-07-07 21:04:51 följande:

Zargenta: kolla med babyjoggertråden här på FL, de har nog uppdaterad koll på var som är billigast.

Grattis tilj! Fullt ös!

Jag har försökt kolla där men det känns som om mina egna efterforskningar har gett bäst resultat! 
  • Zargenta

Jag är så arg och ledsen just nu, vet inte vad jag ska göra! Min man har varit otrogen mot mig under ett halvår via sexchattande på msn ock kik, vi går nu i terapi för att försöka gå vidare så att säga, vi ska flytta till nytt boende i slutet av november och jag är gravid med tvåan. Vår son har nyss fyllt ett och som de flesta här vet så är det slitigt nog att vara hemma med en ett åring och ön värre gravid samtidigt. Lägg sen till en flytt och nyss påkommen otrohet! Idag kläcker han ur sig att hans jobb ska skicka honom på seminarie i England i tre jävla dagar!!! Wtf!!! Jag har nog på mitt bord med allt som sker så ska han dra iväg med folk från jobbet och kollegor från andra länder som jag aldrig träffat?! Mitt förtroende är noll för honom just nu och stressen och allt annat håller på att ta knäcken på mig... Så har karljäveln mage nog att bli sur för att JAG inte blir glad för hans skull att han ska få utbildning och utökat arbetsansvar, vilket inte stämmer, det är 3 dagar i England jag blir förtvivlad och förbannad över i och med situationen hemma... Hans enda svar är att jag har min mamma som kan avlasta?! Eller hans föräldrar!!! Min mamma är i fas 3 och har tvång om aktivitet/praktik och hans mamma jobbar pappan är arbetsbefriad då de lägger ner hans arbetsplats... Va fan ska jag göra. Jag orkar inte tänka på allt, hantera allt, lösa allt... Sorry men skriver från telefonen så radbrytning funkar inte!

• Zargenta

Tack för alla kramar! Jag håller på att förlika mig med tanken på att han kommer vara borta under de dagarna eftersom jag vet att vi inte har något val... I övrigt så försöker jag att inte känna efter utan bara att existera mer eller mindre, annars kommer jag inte orka! Fokuserar på att ta hand om Perryn och att vila lite eftersom jag känner mig utmattad. På lördag ska jag och mamma åka till gekås och det ser jag fram emot!!!

• Zargenta

3/1 2013 är sista dagen i magen för bebis :) fick datum bestämt idag!

• Zargenta

Ja jag hoppas verkligen att lillebror stannar inne tills dess, vill få flytta och komma i ordning i hemmet samt få jul och nyår överstökat hehe

• Zargenta

Det får du gärna göra, känns som om det vore det mest lämpliga med tanke på alla omständigheter som råder hehe

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)