Inlägg från: reSearch01 |Visa alla inlägg
  • reSearch01

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej hej!
    Vi väntar vårt tredje barn i januari, då fyller äldsta tre år och mellantjejen kommer vara ca 1,5 år. Spännande!
    Jag har varit här inne och tjuvkikat lite emellanåt faktiskt, men nu var det ett tag sedan. Hörs snart igen!

• reSearch01
    knopprosa skrev 2013-08-21 11:52:16 följande:
    Kul med bebis :) har du två flickor nu?
    Ja jättespännande och kul! Ja, Nea - 11 och Lo - 12.

Mina BF har varit v 41 och v. 39+3 (kanske - jag är kass på sånt;) ) Jag hoppas denna bebisen kommer liiite tidigare än beräknat. Gillar inte att vänta ;)
  • reSearch01

Hej hej!
    Grattis till alla nykomlingar :)

Nu är det jätte längesedan jag kikade in här. Och snart kommer vår lilla trea. Jag har börjat öppna mig tydligen (visste inte att det kunde ta sån här himla tid ;) )

Hur var er tredje förlossning? Och hur gjorde ni när ni kom hem - tiden efter förlossningen alltså, för att få alla att ställa in sig på allt nytt? När vår mellersta kom så var min sambo hemma nästan hela sommaren, så det var ju plätt lätt, men vi har tyvärr inte riktigt den möjligheten nu.

• reSearch01
    EQ85 skrev 2014-01-09 12:01:06 följande:
    med min förra så pluggade sambon. så han kunde bara vara hemma i ca 5 dagar. 
    tösen hade grov kolik med. jag va mammaledig med vår 1 åring då med.
    jag mådde skit. fick sova 3h/dygn i ca 6 v.
    så fick hjälp av mamma och svärmor.

syskonen vande sig fort vid lillasyster och att hon inte mådde så jättebra.
    tror de förstår redan när bebis är i magen att ngt e på g

Wow! Det var mycket strongt av dig!! Förstår att det var mycket påfrestande och jobbigt - det är ju en sådan situation man är rädd för. Hur länge hade ni det så? Eller slutade hennes kolik helt efter sex veckor?

Skulle det bli så så har vi till viss del hjälp, men de flesta kring oss jobbar ju.

Jag börjar bli supernervös (mest inför förlossningen faktiskt - den har jag inte varit så nervös för mina tidigare gånger, konstigt nog) . Det är ju lite nervöst, pirrigt och spänt på samma gång med en liten bebis. När man redan gjort det två gånger så vet man ju i alla fall så mycket som att man inte vet så mycket ;)

• reSearch01
    EQ85 skrev 2014-01-12 19:36:51 följande:
    hennes kolik slutade efter 3,5 månader. men efter de 6 v fick jag sova iaf 5-6h / natt.
    du med?*? jag är mer nervig inför denna gången än innan, haft två underbara förlossningar, så hoppas såklart denna går lika bra. men oron är ändå där.
    har rul nu om 3 dagar. så himlans spännande!

Ja jag är absolut mer nervös.

Inför första var jag superexalterad och tyckte det skulle bli kul! Första förlossningen var väldigt tung och fysiskt/psykiskt påfrestande, men gick ändå väldigt bra - och snabbt. Därför va rjag nervös inför andra, att den också skulle gå himla fort och att kroppen inte skulle hinna med riktigt. Men den var som en dröm - det enda som var "negativt" (det vill jag egentligen inte kalla det) var att när hinnan sprack och värkarna kom så fick jag en sådan chock över att det var SÅÅ ont det gjorde - haha! Så nu är jag mest nervös inför det. Att jag inte ska kunna kontrollera mig när smärtan kommer :) 

Sen är det väl all den där vanliga oron kan jag tänka mig - kan man ha en sådan tur att få så fina barn? Ni förstår? :)

RUL - förstår att det är spännande!!  :)

Emelie - vad härligt. När är du beräknad?

• reSearch01
    Emelie 1987 skrev 2014-02-06 12:53:08 följande:
    En vecka till BF imorgon, men magkänslan säger att jag kommer att gå över.
    Det sa min magkänsla också, men hon tittade ut på BF. Jag var så säker på att gå ända till vecka 42. Hoppas du slipper gå över tiden :)
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)