hellokitty1 skrev 2011-10-12 11:25:57 följande:
Nepal är inte öppet för adoptioner tyvärr. Tycker organisationerna är rätt dåliga på att uppdatera ibland, särskilt BFA. Hoppas ni hittar något annat land. Har papprena alltså varit i Indien i fyra år??
Jaha, Nepal är alltså stängt. Vet du varför? Jag hoppas de kommer öppna igen under 2012. Jo, det var för precis fyra år sedan vi skickade våra papper till Indien. Hösten för två år sedan fick vi ett barnbesked, men då hade jag precis blivit gravid så då kontaktade de givetvis ett annat par. Det var en handikappad flicka på drygt ett år som behövde en rad operationer. Operationerna skulle betalas av de blivande adoptivföräldrarna men allt skulle ske i Indien och under dessa månader fick man inte träffa henne utan bara skicka pengar och saker. Vi fick alltså inte ta ställning då, men det gav oss tillfälle att fundera över hur allvarliga handikapp vi tror oss orka med. Min man och hans syster adopterades på 70-talet från Indien och båda var mellan 3 och 4 år när de kom, men idag verkar det som att de indiska adoptivbarnen ofta är i 6-7 års åldern eller yngre men med olika typer av funktionshinder.