• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

[quote=77341968][quote-nick]lollojames skrev 2017-01-24 18:14:28 följande:[/quote-nick]

Hej!

Vill också ha hjälp om vad ni tror om detta. Spöksträck eller svagt positivt??

Är två dagar innan mens (ska komma på fredag)

Skiit svårt att få en bra bild på de.

Vill bara tillägga att jag tog ett som var helt negativt i söndags oh detta är taget idag vid 14tiden. Alltså inte morgon urin..

[/

Positivt!! Grattis!!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83
    amalia02 skrev 2017-01-24 14:51:01 följande:

Hej

Kan detta vara ett riktigt + ? Mensen är en dag sen. Jag har fått spökstreck på CB innan men detta är väl rätt så tydligt?

• Skrutt 83
    amalia02 skrev 2017-01-24 14:51:01 följande:

Hej

Kan detta vara ett riktigt + ? Mensen är en dag sen. Jag har fått spökstreck på CB innan men detta är väl rätt så tydligt?

Solklart plus!!! Stort grattis!!
  • Skrutt 83
    Cecilah skrev 2017-01-24 21:15:00 följande:

Är du gravid igen efter missfallet förra månaden? Med glandin eller? :)

Nej det är jag inte. Som jag skrev i ett inlägg lite längre upp så går jag regelbundet och mäter mitt hcg då jag fortfarande har hcg sedan missfallet eller Utomkvedshavandeskapet. De misstänker att det varit ett Utomkvedshavandeskap jag haft som kroppen nu tar hand om själv. Senaste blodprovet i måndags visade på hcg på 29 och jag plussar fortfarande svagt men det är rester. När hcg är under 5 kommer kroppen inse att den inte är gravid och förhoppningsvis förbereda på äl. Kommer då börja med boragon igen :)
  • Skrutt 83
    osofin skrev 2017-01-25 06:30:27 följande:

Ja. Det kan lika gärna vara en skada. Men längst ner på kanten är det rött. Sen är resten kanske bara en synvilla då ögat vill förlänga strecket.

Det kommer ju visa sig så småningom. Men som många andra jär, är jag testmissbrukare och kan inte låta bli att testa o analysera alldeles för tidigt.

Med mina andra graviditeter har jag blivit gravid alltifrån på dag 11 till dag 16. Så jag är på dag 18 idag och det skulle bara va positivt om jag hade äl tidigt.... men jag skulle ju kunna va på BIM -10 och då syns ju inget ännu....

Oj ja även om du hade äl på dag 11 så skulle du bara vara äl+7 vilket är ytterst ovanligt att få plus. Jag har fått som tidigast på äl +9 mina graviditeter. Håller tummarna för att du får ett fint plus snart! Här väntar jag med spänning på första äl efter mf/x som förhoppningsvis borde vara om ca 14-21 dagar då gravtestet idag var negativt och hcg förhoppningsvis snart under 5.
  • Skrutt 83
    Längtar efter Dig skrev 2017-01-25 08:21:46 följande:

Hur menar du att "du kände att något var fel då testen långsamt blev starkare"?

Med mina friska graviditeter så har plusen stegrat snabbt i styrka, kunde skilja tydligt bara mellan morgon och em och dagen efter var det stor skillnad. Den här gången blev det knappt någon skillnad mellan två dagar, det blev starkare men tog lång tid innan det blev riktigt starkt och trots över en vecka efter bim var inte teststrecket starkare än kontrollstrecket, något det blev snabbt innan. Digitala testet visade även för få veckor så kände på mig att hcg halten inte steg normalt som vid en frisk graviditet. Magkänslan var fel hela tiden. Var samma när jag hade ett tidigt mf 2011.
  • Skrutt 83
    frestelsen skrev 2017-01-25 07:59:10 följande:
    Haha galet att sälja när man kan använda. Jag tror jag slår rekord med att köpa test efter plus;) kan gå förbi ett apotek och få abstinens (är redan gravid)

Men är nån känsla som man trivs med när man ser de 2 strecken;)
    Haha känner igen mig precis!! Det är så magiskt att se dem där två strecken så man blir beroende. Är också som enda bekräftelsen i början på att det är på riktigt. Jag vill plussa och se det bli starkare och starkare. Gärna vill man se hur olika märken ser ut också, haha sjuk man är!!

Hoppas på att snart få mani testa igen, trodde jag blivit botad efter att nu i en månads tid testat för att INTE se ett extra streck.. Idag var det så gott som negativt och aldrig har man blivit så glad för att det är negativt!! Blöder även idag vilket gyn sa var ett tecken på sjunkande hcg så räknar nog idag som dag 1, det är ju ingen mens men får nog räkna det som det. Så förhoppningsvis är hcg under 5 på måndag när dem tar om det och äl om ca 2-3 v. Får stilla testbehovet med ägglossningstest så länge.

Grattis till graviditeten. Vilken vecka är du i nu? 
  • Skrutt 83
    Trolltrio skrev 2017-01-25 10:31:40 följande:
    Våra historier är visst rätt lika just nu! Jag fick ett mf eller misstänkt utomkvedshavandeskap i november. Hcg hängde envist kvar, testade fortfarande positivt i början av januari. Nu är de äntligen negativa. Tror jag. Testoman, javisst.

Vi kommer dock invänta minst en vanlig mens innan nytt försök, då den graviditeten kom direkt efter ett mf i september. Kroppen behöver nog lite vila.

Lycka till!
    Ja verkligen lika. Jag plussde den 15 dec och började blöda den 28 dec. Fick du lämna blodprov för hcg? På mig misstänkte dem just utomkveds då det inte sjönk som vid vanligt mf samt att man inte kunde lokalisera tidig graviditet någonstans.. Värderna låg ganska still och guppade lite upp och ner. Har legat på 126, 131, 122, 136, 149 på mätningarna fram tills i måndags då det äntligen visade på 29!! Hoppas så på normalt värde på måndag. Så envist när det hänger kvar när man bara vill komma vidare. Så skönt att kroppen verkar klara det själv i alla fall.

Beklagar att du behövt gå igenom detta tuffa både i september och november. Håller tummarna för att vi båda snart har kroppen i fas igen och får våra plus som vill stanna. Stort lycka till du också!
  • Skrutt 83
    Längtar efter Dig skrev 2017-01-25 10:40:32 följande:
    Usch jag blir lite orolig när du säger så. Jag plussade otroligt svagt i söndags på "testa-tidigt" sen svagt med vanligt i måndags. Igår blev det starkare men ändå inte tillräckligt starkt. Idag såg jag en liten förändring bara men inte mycket på testerna. Dock olika märken. Är på ÄL+15 idag... Blödde lite i förrgår kväll och igår. Hoppas inte det är något fel också :(
    Förstår din oro:( Inte min mening att oroa dig. Det behöver ju inte vara någon fara alls, vissa får ju inte starka tester. För mig var det dock en jämförelse mot hur det varit när det varit bra och därför kände jag på mig att det var fel. Hade ju varit med om ett mf tidigare och då blev aldrig testerna starka utan började sen istället bli svagare för att sen försvinna och så kom blödningen...

Jag vet att det är jättesvårt men försök att inte oroa dig och avvakta och se vad som händer. Det är ju jättesvårt att jämföra mellan olika märken då de reagerar så olika. Ska du jämföra bör du jämföra mellan samma märke. Blödningar kan man ju ha vid en normal graviditet också. Blödde du mkt? Håller tummarna för dig!! 
  • Skrutt 83

Nu finns det graviditetstest med app ????????

Undra om man då tar testet å får en notis till mobilen om serb är positivt eller negativt till mobilen, haha!!!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester