• Lufsan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Together90 skrev 2012-01-22 09:29:34 följande:
    Långt bak i tråden finns nog en bild på ett liknande test som jag lagt upp. Och det var negativt. Tyvärr. 
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Mini Léonie skrev 2012-01-22 20:02:54 följande:
    Ser inte detta märkligt ut?

Ser inte ut som ett streck utan bara att man ser själva remsan där strecket ska vara. Med Rfsu har jag alltid fått ett torkstreck. 
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Mini Léonie skrev 2012-01-22 22:00:56 följande:
    Ja tomt är där då rakt inte....
    Anser fortfarande att det är ett streck som kommer upp medan testet torkat. Vill inte att du får för starka förhoppningar. Och om du tog detta test idag och du har bim idag borde det egentligen blivit mycket starkare. 
    Vill inte vara trist. Hoppas du får ett plus. Men jobba inte upp dig förmycket! 
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Mini Léonie skrev 2012-01-22 22:16:27 följande:
    Nej nej jag har inga förhoppningar alls. Blev bara förvånad. Nej jag har redan gett bort tester till bättre behövande så jag är mer inne på nästa BIM. Kyss
    Bra =) Lycka till nästa gång. =)
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Mini Léonie skrev 2012-01-22 22:18:34 följande:
    Ingen brådska Flört
    Hur har det själv gått? Minns dig från den andra tråden tror jag. Lufsan89 innan?
    Sant, vi försöker ju inte så inte alls =P Men mensen har inte dykt upp ännu men det är ju inte så konstigt den är tyvärr sen ofta. 
    Kom gärna tillbaka in i tråden om du har lust! =) 
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Mini Léonie skrev 2012-01-22 22:31:04 följande:
    Inte det minsta. Mkt märkligt.. Det drar i ryggen bara INGET annat.. Jag som har så ont i brösten innan mens annars...

Jag tappade bort den men ska försöka hitta den. När skulle din mens kommit?
    Det skulle ha kommit i onsdags men har inte kommit än. Tog ett test igår som var negativt. Så gravid är jag inte. =)

Här är den:   www.familjeliv.se/Forum-4-337/m58007757.html
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Whoeix skrev 2012-01-22 23:19:12 följande:
    Hej!

Skrivit här en eller två gånger förr, men följer tråden med spänning :)

Jag tog ett test idag, på BIM-3, och tror att det är positivt.
    Men utan alla de där symptomen jag hade senaste graviditeten (slutade i MA V.9) så tvivlar jag ändå lite.
    Hur annorlunda kan en graviditet vara jämfört med en tidigare?

Nu har jag lite ont i brösten, och liiiiite mensvärk.
    Förra hade jag JÄTTE ont i tuttarna och molverk från helvetet.

Här är dagens test, BIM -3 som sagt:

Vad tror ni?
    Det är solklart positivt, grattis!
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Whoeix skrev 2012-01-22 23:29:07 följande:
    Oj jösses, tror ni verkligen det?
    Jag har så svårt att tro på det, tror nästan att stickan luras med mig.
    Har ju inte alls samma känningar som tidigare grav.
    Känner knappt något alls ju!

Tack för att ni tog er tid att titta!
    Skall ta ett nytt om två dagar (om jag orkar vänta så länge), hoppas på stegring då. 
    Tror det är ju uppenbart! =) Jag är 100%säker. 
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-02-04 13:47:30 följande:
    fast var ska jag lägga in TVÅ timmars träning.. när jag inte hinner med mig själv.. alltså jag går upp 4.30, går ut med hunden i 15-20 min ....sen är det att packa väskan och kl 5.20 åker vi hemifrån, 6.30 går tåget till mitt jobb.. jag åker därifrån oftast inte förrän 17.10, är hemma vid 18.30 och då ska man laga mat, tvätta, diska, skriva praktikrapport, gå ut med hunden ,ge katterna mat, städa, ringa sonen osv osv.... jag måste gå o lägga mig ABSOLUT senast 21.00 någon enstaka kväll kan jag vara uppe till 21.30 men oftast går jag o lägger mig runt 20.30 för att orka upp 4.30 för jag tar nästan alltid en bra stund på mig att somna och vaknar flera gånger per natt (har haft sömnsvårigheter sen jag var liten men det har blivit bättre nu) behöver 8 timmars sömn.. så några två timmar finns det inte plats för i min dag tyvärr....
    Men om du har hund måste du väl nästan komma ut två timmar per dag? Har själv hund, vi går minst 4 promenader om dagen med honom som är runt 30 minuter. Varje helg går jag ut på fler promenader varav en av dom är minst 2 timmar lång. 
    Eller ni kanske har en hund gård eller något?  
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-02-04 13:58:23 följande:
    ja så klart.. men hon är på hunddagis Men det är ju också en samvetsfråga att hon är där så mycket men det är denna terminen nu, de sista två blir ju bättre och under den tiden ska jag nog hinna ta det där förbaskade körkortet och då kommer jag hem lättare och smidigare.

Sen har jag en hund som absolut inte klarar 2 timmars promenader då får jag bära henne sista timman och hon väger 50 kg, hon springer mycket lös och då bränner hon totalt ut sig på 10 min  *S*, hon är dessutom inte så stor som hon SKA vara och har svårt att lägga på sig så veterinären har satt ett förbud på prommisar längre än 30 min vilket passar HENNE helt ypperligt den lata lilla damen *S*
    Oj! Men då måste du ju ha en Grandis eller något? Om hon väger 50kg och är underviktig. Men då förstår jag hur det ligger till. Har själv en schäfer blandning som aldrig blir trött när vi har gått en två timmars promenad vill han gärna jaga bollen i hundgården i en timme till. Cyklade med honom i somras och när vi cyklat en timme var jag ofta trött och han bara hoppade och lekte och ville göra om allt igen =P. 
    Du kan inte skaffa ett sånt där gångband då. Så kan du gå hemma framför tv eller medan du gör något annat?  
    En dag i sänder.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester