slemtorsk i din bralla skrev 2012-02-04 13:58:23 följande:
ja så klart.. men hon är på hunddagis
Men det är ju också en samvetsfråga att hon är där så mycket men det är denna terminen nu, de sista två blir ju bättre och under den tiden ska jag nog hinna ta det där förbaskade körkortet och då kommer jag hem lättare och smidigare.
Sen har jag en hund som absolut inte klarar 2 timmars promenader då får jag bära henne sista timman och hon väger 50 kg, hon springer mycket lös och då bränner hon totalt ut sig på 10 min *S*, hon är dessutom inte så stor som hon SKA vara och har svårt att lägga på sig så veterinären har satt ett förbud på prommisar längre än 30 min vilket passar HENNE helt ypperligt den lata lilla damen *S*
Oj! Men då måste du ju ha en Grandis eller något? Om hon väger 50kg och är underviktig. Men då förstår jag hur det ligger till. Har själv en schäfer blandning som aldrig blir trött när vi har gått en två timmars promenad vill han gärna jaga bollen i hundgården i en timme till. Cyklade med honom i somras och när vi cyklat en timme var jag ofta trött och han bara hoppade och lekte och ville göra om allt igen =P.
Du kan inte skaffa ett sånt där gångband då. Så kan du gå hemma framför tv eller medan du gör något annat?