• Lufsan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Längtan1986 skrev 2011-11-26 11:43:14 följande:
    vad tror ni ?
    jag tycker mig se mer än bara det uppenbara strecket, och min sambo också..

Det är mycket svårt med CB, de där smala strecken är ju spök, men tycker mig ana en skugga. Men om jag var du skulle jag köpa ett test av ett annat märke. 
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Längtan1986 skrev 2011-11-26 12:05:24 följande:
    vad är det som avgör att det är spök ?
    Det står i bruksanvisningen till CB också, att strecket måste vara lika tjockt som kontroll strecket för att vara giltigt. Och spök är ett streck som man tolkar som är ett ogilitigt streck. Om testar med stickor så är det ofta ett grått streck och med cb är det ett smalt streck. 

Har själv fått så på alla Cb test jag använt, var inte gravid någon av dom gångerna.  
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    LöjligaFamiljen skrev 2011-11-26 11:58:20 följande:
    Äl+6 menade jag...
    Det ser ut som om du har äl nu. Set inget på gravtestet alls. 
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Lufsan skrev 2011-11-26 12:08:59 följande:
    Det ser ut som om du har äl nu. Set inget på gravtestet alls. 
    Det kan bero på någon obalans med hormoner eller så. Vet att folk med PCO kan testa pos på äl test utan att ha äl. Men mer än så kan jag inte säga. 
    En dag i sänder.
  • Lufsan

Hej
    Tog ett nytt test nu i morse och kan säga att det också är myyyyycket svagt men man kan ana något. Tiden har inte gått ut än, men jag tror det är något fel på preg testen helt enkelt.  

En dag i sänder.
  • Lufsan
    Gummsan skrev 2011-11-26 13:47:34 följande:
    Hade början till pcos för några år sedan när vi gjorde utredning för vi inte blev gravida. men efter utredningen så har vi fått tre barn så jag hade lagt det åt sidan... Är kanske så alltså....
    Ja, jag tror inte att du behöver oroa dig, Menar bara att det är en möjlighet att få  utslag på ältesten utan att ha äl. Men det kan ju vara så att du är gravid också. Vi får se vad testen säger. 
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    mamma83 skrev 2011-11-27 18:50:23 följande:
    Skriver denna tråd åt en kompis. 
    Detta är en lååång historia men va betyder detta test? har aldrig sett nått liknande. Tycker det ser väldigt konstig ut. 

Hennes "pojkvän" skickade bild på detta till henne då hans ex säger att hon är gravid. 

Det kan antingen vara testlagret stavar eller apoteket hjärtats grav test. 

Men hon är utan tvekan gravid.  
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-06 18:54:09 följande:
    okej tjejer... ivf-tanten håller på att gå crazy totalt....
    Jämförde mina tester i veckan för att se nedstegring av hcg(från sprutan) och se om det inte syns nån liten skugga på mina tester.... när man jämför liksom... och kolla in bilderna..

och här med hylsor.. nerifrån och upp är det först torsdag då jag fortfarande hade kvar HCG i kroppen efter sprutan, sen det röda RFSU fredag, sen måndag- där man ser att sprutan gått ur kroppen och överst i dag.... (samma ordning på bilden nedan)

Se väldigt lovande ut!! =D Hoppas att det är din tur. 
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Jennie83 skrev 2012-01-21 14:26:33 följande:
    Hihi vågar ej hoppas riktigt ännu, men rfsu:et gav mera hopp =)
    Tyvärr måste jag vara en tråkmåns och säga att jag knappt ser något alls. Vad gäller rfsu testet har jag fått något liknande och var inte gravid och CB testen skulle jag knappast lita på innan de visar ett klart och tydligt streck. 
    Så hoppas inte förmycket. Vill inte vara trist men du kanske blir jättebesviken annars. 
    Men hoppas såklart att jag har fel! Lycka till! 
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    virrevapp skrev 2012-01-22 09:38:03 följande:
    Slänger in en bild här oxå eftersom jag tror att ni är experter på området!!! Glad Känner mig alldeles skakis, visst är detta ett plus? BIM - 6

Ja det är positivt. 
    EmEd skrev 2012-01-22 10:14:49 följande:
    Citerar mitt egna inlägg från igår då jag gärna skulle vilja höra från fler av er vad ni tror. Kollade på testet i morse och det var fortfarande ett tydligt teststreck. Ni får ursäkta att det är dåliga bilder då jag fotat med iphonens urusla kamera.
    Det är bara en färg ansamling och inte positivt. 
    En dag i sänder.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester