Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

mammelie1891 skrev 2012-08-23 13:10:23 följande:
    Jag e ju rätt liten (160 cm, 59 kg) så mina bröst är på tok för stora för mig (tycker jag). Synd bara att det ska va så dyrt att operera sig (har för övrigt också svårt för estetiska ingrepp, men detta handlar ju som du skriver om att ryggen tar stryk).
    men om du är så liten i övrigt har du väl rätt att få den landstingsbekostad?? En kompis till mig fick det.. Hon var i din storlek.. vägde nog liiite mer kanske. Har du kollat med en läkare om du kan få remiss för det`?
  • slemtorsk i din bralla
    angie91 skrev 2012-08-23 13:27:53 följande:

HAHA DOM HAR REDAN VÄXT LITE :(  

ja vill inte ha större bröst :O haha haft G kupa sen ja va typ 14 :/

kan tala om att mina bröst växte (utan att jag var gravid) nästan två kupor från det jag var 20 tills jag var 30........och under de åren gick jag NER i vikt ganska rejält......så det hade inte med viktuppgång att göra heller Så brösten fortsätter allt att växa trots att man blivit "vuxen" haha
  • slemtorsk i din bralla
    Petra 334 skrev 2012-08-23 13:30:37 följande:
    Bild från i förrgår..

Och bild från imorse..

Vad tycker ni?

Jag vill juh ha mina negativa nu men trixa gärna och säg om ni ser något.
    Det från i förrgår tycker jag mig ana något på.. men inte det från i morse....

• slemtorsk i din bralla
    mammelie1891 skrev 2012-08-23 14:30:32 följande:
    Ska kolla om jag kan få brösten förminskade. Skulle inte göra nåt om dom åkte upp ett par våningar oxå, dom e ju stora o tunga. Men kanske ska vänta tills jag e färdig med barn?
    är nog en god idé kanske....fast hur vet man när man är färdig liksom *S*
  • slemtorsk i din bralla
    Trixxy skrev 2012-08-24 06:19:04 följande:
    Gjorde ett nytt cb på morgonen nu.hela vägen fram till 2-3 minuter visades tydligt hur ett plus bildades.3-4 minuter fanns ett svagt plus där.4-5 minuter något svagare och sen likadant fram till 8 minuter då jag la mig ifrån det.
    Iaf väntar jag post från billigatester med deras stavar samt att jag tog och beställde ett par från testlagret bara för att se om det visar något starkt på dem.spök på dem ser jag som neg.

OM jag nu skulle vara gravid,kan test visa starkare på eftermiddagar än mornar?
    ja det kan det... en del har tydligen starkare hormonpåslag på eftermiddagen.'

Jag testade ju 2 ibland 3 ggr om dagen (piiinsamt jag vet) och jag kunde ju se stegring från morgon till kväll och det blev ganska tydligt några gånger nu innan det blev ett solklart positivt på digitalt.
  • slemtorsk i din bralla
    Trixxy skrev 2012-08-24 06:51:05 följande:
    Jag har alltid trott att cb spök är de där tunna strecken,men när jag fick upp likadant idag aningens svagare så blev jag bara ledsen.
    Men jag har is i magen nu.
    OM jag skulle vara gravid,kan hcg hoppa upp och ner?
    nej hcg hoppar inte upp o ner.. är man gravid så stiger det ständigt..MEN koncentrationen i din urin är ju olika.. det enda säkra sätt att se att halten stiger är via blodprov.

Hur starkt ett gravtest blir beror på hur mycket du har druckit, om du har druckit mycket vätskedrivande (kaffe, te, cola) för det ökar urinproduktionen i kroppen och späder således ut urinen vilket ger ett svagare test, om du har rört dig mycket/lite, hur många timmar urinen har varit i kroppen, även kroppstemperatur påverkar då du "dunstar" vätska (om än lite om du inte är febrig) när du är varmare....

Man kan få ett starkt plus på måndag morgon men ett något svagare på tisdag, det behöver inte betyda att HCG-halten har minskat, det kan bero på att man har svettats mer under natten och urinen inte är lika koncentrerad.... tex..
  • slemtorsk i din bralla
    Trixxy skrev 2012-08-24 06:56:20 följande:

Ja jag tog kort men är lite rädd för att lägga ut dom ifall ni skulle säga att det är plus....för jag blev riktigt ledsen igår.kanske lägger ut det senare om billigatester visar 2 streck
    aaaaah kom igen nuurå.. vi vill ju se tester
  • slemtorsk i din bralla
    Trixxy skrev 2012-08-24 07:00:20 följande:

Jag har feber idag,kanske är därför...Inte jättehög men jag är förkyld samtidigt
    kan vara en orsak.. kroppen krånglar när man är sjuk....

Jag tror ju du är preggo... får hålla mig från FL i dag lite då jag ska åka med en granne in till byn o handla... men hoppas o få se några fina tester senare från dig..
  • slemtorsk i din bralla
    Trixxy skrev 2012-08-24 07:15:16 följande:

Underbara du,vad vore tråden utan dig
    Jag tänker på de som inte sitter vid nätet...de som testar med cb.jag hade trott på plus om jag enbart köpt cb..
    va gullig du är... testar ju inte själv just nu så jag lever lite genom er och jag glädjs så med er och blir ledsen med er....känns som att vi ska försöka med en bebbe till direkt efter denna är född bara för att vara med i tråden hahaha.....

Nä jag förstår.. tror många hade trott på plus om de inte suttit i en sån här tråd och fått höra om spök och därför testat om... riktigt illa tycker jag.. men som sagt.. skulle bli jäätteförvåååånad om du inte är gravid
  • slemtorsk i din bralla
    swallow the moon skrev 2012-08-24 07:28:44 följande:
    här kommer morgonens (övre med 2a kissen )och kvälls kiss igår.. nån som vill trixa till dem?

tips som jag iaf uppskattar om jag ska trixa.. fota testen ett o ett..lättare att trixa då, man kan ju beskära dem men det blir så mycket mäckande och sparande hit o dit

Men jag ger mig på det straxt...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester