• Stella 78

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Härärjag; för mig tog det också någon minut innan pluset kom upp tydligt. Är bu gravid i 14+6. Ska se om jag kan hitta någon bild på mon stegring som du kan kolla på

• Stella 78

Nedan är en länk till mina tester från ruvardag 6-10 tror jag det var (har gjort Ivf) kan jämföra det med äl+8-12. OBS! Jag har alltid fått plus väldigt tidigt...

Testlagrets stegring har blivit mycket långsammare nu jämfört med för 3-4 år sedan när jag blev gravid med dottern. Då fick jag en väldigt starkt stegring från dag till dag. Var säker på att denna grav inte skulle fortgå men som tur var hade jag fel....

• Stella 78

Mandyy: jag postade min långsamma stegring på fm idag. Kolla på den och samtliga blev synliga först efter någon minut. Samma eftermiddag när jag tog det sista testet, alltså på äl+13 så fick jag gravid 2-3 på digitalt.

Testlagrets har blivit långsammare och både när det gäller för teststrecket att. Komma upp men även med stegring om man jämför med för några år sedan.

Trots alla diffusa spökstreck så gillar jag dem just för att de visar plus tidigt! De andra testen jag hade blev inget tydligt streck förrän ca 2 dagar senare.. Trots att de testen ska mäta från 10 och tl från 25...

• Stella 78

Minaz; jag kan tyvärr inte se vad du skriver när du tar med det jag skrivit. Nackdelen med att nästan alltid bara kolla på mobilen...

• Stella 78

Serahjay; om du har oregelbunden mens så kanske bim är senare? Och äl också? Eller testade du med äl stickor?

De månader jag inte haft äl så har mensen varit annorlunda. Inte alls lila riklig utan snarare segdragen. Har alltså fått bekräftat av Gyn att det inte släppt ägg då vi höll på med massa utredningar då.

• Stella 78

Serahjay, men har du fått något positivt test förutom det utsmetade RFSU? Normalt brukar man inte känna någon större skillnad på mensvärk och mf när det kommer så nära inpå bim.

Nu när vi gjorde Ivf och vi fick redogöra för alla våra mf och x så räknade de inte de mf som inträffade före v 5, trots starka positiva streck.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester