Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

alexander2011 skrev 2012-06-14 18:46:22 följande:
    ingen som vågrar ytta sig om mina bilder. sitter ju som på nälar
    jag tycker mig ana en skugga.. men med tanke på vart du är i cykeln så tycker jag att det borde vara tydligare plus...
  • slemtorsk i din bralla
    Nolita72 skrev 2012-06-15 11:12:54 följande:
    En liten fråga till alla som har mer vana än jag i sådana här sammanhang :)

Clearblue test - ett smalt streck vertikalt - är det ett sådant där berömt spökstreck?

Aldrig varit med om att det ens anats nått så jag blev lite "paff" när det dök upp direkt... men frågan är om det är nått eller inte...

Ska gå och köpa digitalt i em - men tänkte bara höra om någon varit med om liknande...
    De smala strecken är ju betecknade som spökstreck och flera här i denna tråden har fått dem.. det har däremot inte jag fått och jag tycker FORTFARANDE att det är jäkligt underligt att det överhuvudtaget syns vertikalt streck om man inte har hcg i urinen men flera vittnar ju om detta så det händer väl...

Jag skulle ta ett annat test, digitalt är ju klart och tydligt men min erfarenhet av dem, vad jag sett här i tråden är att få fått "gravid" på dem innan BIM, några har fått det extremt tidigt men jag skulle vänta till BIM...bara för att de är så pass dyra och man inte vill behöva punga ut med ett till....
  • slemtorsk i din bralla
    TessLiihten skrev 2012-06-15 11:34:30 följande:
    Glöm det jag skrivit. Fick reda på igår att min "man" har flirtat med andra. 
    Men gumman..... inte för att vara sån.. men hade ni inte rett ut allt?? Känns som att det finns fler saker som ska redas ut innan ni trasslar in er ännu mer. Tänk på dig själv här och sätt dig och ditt bästa framför allt....ÄR det verkligen rätt att kasta sig in i bebisverkstaden direkt när läget är som det är???

Var rädd om dig.
  • slemtorsk i din bralla
    TessLiihten skrev 2012-06-15 11:38:24 följande:
    Det var det jag menade med "Glöm det jag skrivit". 
    Det sista jag tänker på nu är ett syskon till Rasmus.

Det var det jag trodde att vi hade gjort också, men tydligen inte.
    Har funderat på skilsmässa och att leva ensam med min son.
    Så kan han få göra sitt roliga.
    Fatta inga förhastade beslut just nu bara... inte för att jag tycker du ska stanna i en dålig relation utan för att man kan ångra sig också...Men tänk på dig och pojken (är han pappa till honom??)

Har ju gått igenom liknande saker med min man och det slutade ju väl men då kom allt upp på bordet direkt... inga fler hemligheter som smög fram.. du vet var min inbox finns om du vill bolla lite eller bara spy galla på kräket
  • slemtorsk i din bralla
    TessLiihten skrev 2012-06-15 11:51:32 följande:
    Ja han är pappa till honom. 
    Jag har lagt alla korten på bordet för honom.
    Så det är upp till honom nu.

Jag har stannat kvar i en dålig relation en gång innan, och tänker inte göra om samma sak igen.
    Ändrar han sig inte, så ja, då finns det inte mycket att göra.

Jag är inte guds bästa barn heller, har säkert sagt dumma saker till honom också, men han tar verkligen priset.
    Tråkigt att han visar sitt rätta jag, efter 31 månader tillsammans och 7 månader som gifta. Trodde inte att han var sån, som bara tänkte på sig själv och sitt eget behov. 
    uscha... och ni är så pass nygifta också minns hur det var för mig... jag gjorde dumma saker (var otrogen bland annat) för jag mådde såååå dåligt i min förra relation, vi hade varit gifta straxt över ett år, men han tog inte på sig NÅGOT utan allt var bara mitt fel.. JA jag var otrogen men det var min väg ut- hur jäkla tragiskt det låter så hade han inte låtit mig gå om jag inte varit otrogen.....otäck människa....

Nej man ska inte nedlåta sig till dåliga relationer, det är aldrig ens fel att två träter men det är inte meningen att en hela tiden ska bära bördan heller.....något måste väl ha hänt kan man tycka om han helt plötsligt börjar bete sig så här, eller är det så illa att det har pågått hela tiden????

Ta hand om dig och kräv familjerådgivning om ni ens ska fundera på att fortsätta tillsammans...
  • slemtorsk i din bralla

jamen Alex.... det syns ju ungefär lika tydligt som mina var på ruvardag 8 ..alltså...ÄL +10 typ.....BIM-4

Du BORDE vara gravid..om INTE så MÅSTE du ringa vårdcentralen och kolla upp va fan som pågår i din kropp egentligen...LOVA det så jag slipper komma o bitchslappa dig

• slemtorsk i din bralla
    bewe skrev 2012-06-15 19:22:30 följande:
    slemtorsk: Såå.. om Alexander2011 MÅSTE vara gravid enligt bilderna hon lagt upp, så borde väl jag också vara det eftersom mina är sååå lika de hon lagt upp? *Fiskar efter hopp* Glad
    typ JA

Tycker att vi bestämmer att det är slut på spökstrecken nu och fram för fler gravida.... jag börjar ju nästan känna mig ensam som gravid i tråden
  • slemtorsk i din bralla
    bewe skrev 2012-06-15 19:27:20 följande:
    Tyst

Hur starkt/svagt måste det visa på testlagret för att det ska visa på cb digitalt?
    jag kan visa mitt som jag tog dagen innan jag tog ett "vanligt" Cb som ju inte är lika känsligt som digitalt har jag för mig..

sen såg mitt CB ut så här dagen efter...

• slemtorsk i din bralla
    kanske 4a skrev 2012-06-15 19:27:42 följande:
    Hehe nä då, jag är ju här :) Fast jag har inte fattat än. Jag glömmer bort det hela tiden, ja just det jag är ju gravid, sååå skumt! Har inte känt den där otroliga lyckokänslan jag trodde jag skulle än heller. Konstigt när man väntat och längtat så länge.
    hade det inte varit för att jag mått så kasst så hade jag nog inte trott på det heller *S*
  • slemtorsk i din bralla
    Meloi skrev 2012-06-15 19:39:59 följande:
    Vilken vecka är ni i Slemtorsk och Kanske 4a?? :)

Jag är i v 14 nu! Har ni börjat få nån mage ännu?
    Känner mig mest lönnfet, hehe, men det trycker väl på tarmarna.   
    jag är i vecka 10+2 alltså elfte veckan, jag är ju ganska tjock från start så att säga (95 kg) men jag har börjat få mage, jag kan inte ha mina vanliga byxor längre för de sitter åt för mycket och ändå har jag gått ner från 100 pga jag varit magsjuk och mått illa om vart annat i två veckor *S* så magen måste ju kommit då, men det var samma sak förra gången jag var gravid, gick över till mammabyxor i 9:e veckan och magen syntes TYDLIGT redan i 15:e veckan, syntes att det inte var en tjockismage alltså...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester