Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

mammelie1891 skrev 2012-06-11 12:29:27 följande:
    På väg hem från vul, det va samma som förra gången, ofostriggraviditet. Så nu blir det abort igen.
    men näääääe...... usch o fy. Lider verkligen med dig.
  • slemtorsk i din bralla
    skumbanan skrev 2012-06-12 17:19:58 följande:

Äl + 8  och har använt billiga testers stickor.. Samt något jag hittat på e-bay (den tunna stickan).
    Ser någon något?  

tycker mig ana på båda faktiskt....
  • slemtorsk i din bralla
    Inelg skrev 2012-06-12 17:37:09 följande:
    Slemmis:
    Spännande på söndag.. Lite tidigt för test det vet du  {#emotions_dlg.flower} Hehe
    Det låter som att du kan ha fått en liten nidis!!!!!!!! Vi hoppas hoppas hoppas att du är gravid nu!! Såg du den underbara nyheten???
    ?????????????????????

Jag är gravid i vecka 10..har du tagit fel på person.
  • slemtorsk i din bralla
    sajo0106 skrev 2012-06-13 11:55:14 följande:
    Okej testexperter, nu behöver jag eran hjälp med ÄL-test!

Tog mitt första idag och då visade sig en svag rosa linje + kontrollstrecket, betyder detta att min ÄL är på väg om några dagar eller kommer det alltid upp ett svagt streck? Ska jag ta i kväll eller ska jag vänta tills i morgon för att ta nästa och se om det blir en stegring?

Hoppas ni förstår vad jag menar ;) 
    det där är jättesvårt att svara på.. några märken jag har testat har jag fått svaga rosa på hela månaden, vare sig det är i närheten av ägglossning eller ej, några visade stegring, dvs de var helt blanka tills det var några dagar kvar och då började det komma rosa som blev mörkare och mörkare.

Jag fick rådet från min läkare att ta ägglossningstester 2-3 ggr /dag för ibland har man bara några timmars stegring och då kan man missa den, men det beror ju lite på var du är i cykeln, om du är på dag 7 är det ju onödigt att köra loss på 3 test om dagen.

Sen ska man inte ta dem före kl 10 på morgonen har jag fått veta också, vet inte riktigt varför men det har något med hormonerna att göra.

Sen kanske du redan vet, men jag lägger in det ändå  Att när du får fullt utslag, dvs positivt (när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket) så innebär det inte att du har ägglossning, utan att ägglossning (troligtvis) inträffar 12-48 timmar (lite beroende på hur känsligt test du har) efter positivt utslag....
  • slemtorsk i din bralla
    sajo0106 skrev 2012-06-13 14:15:13 följande:
    Okej, jag tror att om jag räknat rätt är på dag 10 men det gav bara ett svagt rosa streck och jag trodde jag skulle få ÄL till helgen men det kanske kommer senare då? Ska ta ett test i morgon också och se om det är någon skillnad!

Jag har dem som är från testlagret, är dem känsliga? 
    jag skulle ta ett till i kväll det är fullt troligt att du får ägglossning i helgen för du kan få fullt utslag i morgon kväll eller lördag morgon tex

På Testlagret fick jag rosa streck hela cykeln men det gick rätt fort att slå över om jag minns rätt...
  • slemtorsk i din bralla
    Hope2003 skrev 2012-06-13 18:39:28 följande:
    Hej alla proffs!
    Behöver er hjälp, är på bim -1 idag och har mått illa i över en vecka, ömma svullna bröst, molnvärk och huvudvärk. klara inte av att vänta då jag mår så konstigt. så vi satsade på ett digital test från CB och fick upp inte gravid. När jag sen skulle ta ur batteriet för att slänga det så fick jag syn på dessa två stickor i stickan!

Vad tror ni det betyder, vi såg och ser två streck på det ena dock mkt svagare men det finns där. och på den andra stickan så finns det ett svagt streck. kan vara svåra att se på bilden dock!

Snälla hjälp är det någon som var med om detta innan?! 

vill inte göra dig besviken men så ser det alltid ut nästan... de tre strecken ska vara starka som fasen för att det ska vara något.. tyvärr tog jag inte isär mitt positiva test men jag har testat negativt flera gånger och det har sett ut liknande, några gånger har det tredje strecket varit betydligt starkare än ditt men jag var ändå inte gravid

Hoppas bara att du testat lite för tidigt och att det blir ett fint plus om några dagar
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2012-06-13 18:45:28 följande:
    asså jag TROR jag ahde äl den 16-18 maj eller 22:e maj :S har inte ahft äl stickor men jag har samma visa varje månad. asså ser svaga sträck. aprils beställningen avr ju extre med att ge spök men det ska jag få 40 nya tester av gratis tack vare det. ska ta ett test till snart o se om det visar samma.

ja :)
    mitt tips... om du nu inte är gravid nu, är att köra med ägglossningsstickor för att säkerställa din cykel och veta exakt när du ska förvänta dig att ha din bim...

spökstrecken är trist men ser man till dina senaste månader så har du ju haft längre cykler än du trott att du skulle ha och troligtvis så har dina cykler förändrats sista tiden.
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2012-06-13 18:48:55 följande:
    ja men jag vet inte vilka äl tester jag ska köpa??? ska jag försöka med TL:S igen? eller vilka rekommenderar du?
    jag har kört bästpåtest.se både på grav - och äl-test sen har jag kombinerat ägglossningsstickor med clearblues digitala för att säkerställa, när det ser "NÄSTAN POSITIVT" ut går jag över på det digitala så det brukade gå 2-3 stickor digitalt varje månad.

Testlagrets ägglossningstester tyckte jag var svåra eftersom de gav mig svaga utslag hela månaden så man hade svårt att avgöra när de började stegra sig..
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2012-06-13 18:55:07 följande:
    ja så känner jag oxå med tl:s kanske borde pröva bäst på test. den digitala. avrt kan man få tag på en sån billigt?
    jag har inte köpt den billigt utan köpt den på apoteket, tycker inte det blir så dyrt när den räcker i 2-3 månader, men ibland kan man ju hitta den billigare på e-bay tex.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester