FrökenIda skrev 2012-06-06 18:05:03 följande:
Sen en fråga till=) Testade du dig under blödningen? Eller när fick du veta att du var gravid? :)
jag har ju gjort IVF, så jag skulle testat på ruvardag 15 alltså 15 dagar efter jag fått mina embryon insatta...nu testade jag tidigare...redan på ruvardag 10 (vilket var dagen före bim ungefär) fick jag ett solklart plus så jag visste, men på ruvardag 15 började blödningarna så hade jag INTE testat för tidigt hade jag inte vetat....
Jag ringde 1177 och fick lugnande svar av sköterskan där, plus att jag fick veta att det är vanligt med blödningar som ivf:are och nöjde mig med det...för ett tag.
Jag hade molvärk i livmodern mer eller mindre hela tiden men jag brukar inte ha någon direkt mensvärk mer än en dag och då mycket värre än vad jag hade nu...när jag blödit en vecka ungefär ledsnade jag och åkte in till KK, fick ett VUL där de kunde se uppklarningar på livmodern men inget mer- för tidigt för det.. jag fortsatte att testa hela tiden för jag var så nervig...sen fick jag kramper när jag var i vecka 6+5 (om jag minns rätt) så då åkte jag in igen och fick se ett hjärta...efter det har jag inte haft en endaste blödning...underligt nog.
I går var jag då in för ultraljud på IVF-kliniken och kunde se mer av bebisen så nu lägger jag nog ner mitt smygtestande