• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Kollar på förra cykelns tempkurva och tempen började sjunka tre dagar innan mens och sen gick den ner till baslinjen två dagar innan. Det innebär att den ska börja sjunka idag och ner på bas i morgon. Än så länge är den hög, hoppet lever några timmar till. Jag fryser och är supertrött, dålig i magen, en riktigt skitdag med andra ord Flört

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    kanske 4a skrev 2012-01-17 11:22:51 följande:
    Kollar på förra cykelns tempkurva och tempen började sjunka tre dagar innan mens och sen gick den ner till baslinjen två dagar innan. Det innebär att den ska börja sjunka idag och ner på bas i morgon. Än så länge är den hög, hoppet lever några timmar till. Jag fryser och är supertrött, dålig i magen, en riktigt skitdag med andra ord Flört

Äsch jag räknade ju fel, imorgon är ju BIM -3 så den ska definitivt inte sjunka än. Inget att dra några slutsatser av alltså.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-17 11:23:56 följande:
    Fick typiskt spök på cb... Ingen mer mens... Bim -1 om detta inte är mens..

Smalt streck? Bild!! Glad
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-17 12:06:31 följande:
    jag tycker det är så surt att det ALLTID visar spök nu... det är första gången. Jag har fått enstaka innan men nu visar det lite alltid.... :(

Det vette sjutton, spökstrecken brukar ju bli smala men ändå starka väl? Tempen hög ännu? har du ingen annan sort än cb? När är BIM nu igen?
  • kanske 4a

Och nu när jag la in bilden i mitt inlägg ser det ju brett men svagt ut.

• kanske 4a

Ändrade kontrasten och då skymtar något, hehe. (mina test alltså)

• kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-17 13:00:10 följande:
    Ingen mer mens, tempen samma... Ska ringa cb i eftermiddag!!

Ohhh vad spännande!
  • kanske 4a
    sweasmamma skrev 2012-01-17 14:03:31 följande:
    kanske4a

det är NÅT där..men vad?? =) spännande

Åhhh tack! du är mycket bättre på det där än mig. Ja vad, det lär jag ju bli varse, men åååååååh vad jag hoppas!
  • kanske 4a
    Skrutt 83 skrev 2012-01-17 14:15:59 följande:
    Grattis till alla plus!!

Kanske en 4a: något syns absolut, håller tummarna!

Carmat: Deppa INTE! När sonen blev till hade vi sex ons och fre äl-testet pos lör! Simmarna lever längre än ägget så det är nästan bättre odds dagen innan fullt än dagen efter! Ni har goda chanser!
    Jennie83 skrev 2012-01-17 14:17:17 följande:
    Kanske4 seeeeer =)
    Hihi nu blir jag alldeles pirrig i magen Glad
  • kanske 4a
    Jess86 skrev 2012-01-17 14:05:50 följande:
    Hej tjejer! Tänkte kolla en sak med er. Jag hade kraftig ÄL-smärta i vänster äggstock den 4 januari och jätteont i svanken och ÄL-flytningar så jag antar att det var då äggblåsan sprack? Är då nu förmodligen på ÄL+13 men testar fortfarande negativt. Är det kört då tror ni?

Det behöver ju inte vara kört för det. Hur låg lutealfas har du? Många plussar ju inte förrän efter BIM tom, det är ju olika. Har du barn sen innan och när plussade du då?

Jag får smärtor och äl-flytning samma dag som positivit äl-test, dvs 1-2 dagar innan ägget släpper.   
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester