• Choccolat

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Nu behöver jag er hjälp! BIM+1 idag.. ingen mens.. inget plus heller tror jag. Behöver er åsikt! Och om någon vill trixa bilderna så blir jag supertacksam. Samma test, 2 olika bilder. Har bara hållt mig i 1,5 timme.. (ville testa innan mannen kommer hem..)

• Choccolat
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-09 12:04:40 följande:
    jag hoppas det... det skulle betyda sååå mycket för oss.. för mig att kunna ge detta till min sambo....

Men just nu håller jag nere förväntningarna och försöker hålla humöret uppe...lite kontradiktion men jag kommer nog inte berätta för mannen att jag blöder riktigt än iaf...

Om nidis borde kommit för 2-3 dagar sen, och blodet mestadels är brunt nu, så kan det ju faktiskt vara gammalt blod från just nidisen för några dagar sen... liiiite hopp i alla fall.. =)
  • Choccolat
    Odetta skrev 2011-12-12 09:50:41 följande:
    Hoppar in....vad tror ni om det här testet?

Jo... man ser "konturer" av ett brett streck.. jag ser dock inte om det är blått emellan konturerna.. Litar inte riktigt på cb dock.. jag håller tummarna! =)
  • Choccolat

Skit in att inboxa! Skriv här iställlet... Men om ingen vågar så Skriiiiiv till mig tack!!!!

• Choccolat

Slemmis.. jag är övertygad om att någon inboxar dig om vem det är.. så nu vädjar jag till dig att inboxa mig om vem det är.. (Jag var ju faktiskt med och körde ut Kotte på den tiden det begav sig..) skratt!

• Choccolat
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-21 12:06:38 följande:
    Jag tycker vi gör en mass-insats och ringer Clearblues info och klagar.. samtidigt.. det är fan skit att deras tester håller på o ger falska utslag så ofta..

Visst finns det andra test som har gjort det också, men de har iaf gjort något åt det.. för några år sedan återkallades alla Preg-tester för att det hade kommit info till tillverkaren att de gav falska plus.. alla återkallades, man såg över produktionen och började om... Med tanke på hur stort clearblue är i jämförelse med Pregs tillverkning så borde de kunna göra samma sak

Inte en dum idé!!!
  • Choccolat
    Gummsan skrev 2011-12-21 20:29:10 följande:
    Tror det blir förmycket ibland med massa stress och så och nu vid jul är det ju extra mycket.

Jag har varit hos två olika läkare (manliga) som båda "tipsade" mig om att aldrig berätta för mannen när jag har äl, och helst ska han inte se när jag testar något heller. Hos många män sätter det sig psykiskt, vissa slutar "vilja försöka" vissa blir impotenta.. och för vissa är stressen så påtaglig att spermierna slutar "fungera" för stunden..

Två oberonde läkare som sagt samma sak utan att jag frågat... Kanske har detta hänt din kille.. Hoppas verkligen han ångrar sig snart..  
  • Choccolat
    Odetta skrev 2011-12-29 10:35:19 följande:
    Vill bara berätta att mina svaga CB visade rätt, jag var gravid. Har precis varit på kk och fått mf konstaterat

För testomaners intresse så är CB känsligare än stickorna och apotekens test jag tog och det svaga svaga var positivt.

Jag har följt dig och beklagar verkligen!!
  • Choccolat
    norrköpingsbo skrev 2011-12-28 21:39:26 följande:
    hej tjejer..
    detta tog jag idag.. ska jag tolka detta som positivt?  

Tog ett rfsu i måndags som såg ut så här..

varför blir det inte starkare på cb nu för om det är 2 dagar mellan testen?

Jag förstår inte riktigt.. du skulle fått mens 5 dec och fick någon blödning men sen redan den 11:e testade du positivt. Endast 6 dagar efter förmodad mens. Sen har du testat positivt 18:e, 26:e och 28:e december... Om det inte var mensen som kom 5 dec bör du vara ganska långt gången nu, v 7-8. Men om det var mensen som kom den 5:e så kan det ju inte ha varit positivt den 11:e.... Eller? Förlåt om jag är trög...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester