saijda skrev 2018-02-14 01:08:38 följande:
Aha, jag tycker inte ni ska bry er om vad omgivningen tycker. Många kommenterar mitt och min mans förhållande och vi är inne på tredje året som par och andra året som gifta. Bara för att vi är 24 respektive 23 år gamla. Och att de anser att vi borde vänta med barn :0 vi har pratat om barn sedan dag ett, men vi valde att vänta tills vi hade större lägenhet (bodde i 38kvm etta) och min man hade jobb.
Ni ska tänka på vad ni själva vill och tycker <3 vill ni ha barn tillsammans så varför inte? :) jag själv tycker inte tiden man har varit tillsammans ska avgöra när man skaffar barn, utan en själv.
Vet du när du skulle ha din mens? :) antingen kan du ta ett clearblue early test imorgon bitti men annars kan du avvakta några dagar, är su gravid (vilket jag tror <3) så gör det ju inget att vänta. Vi kan vänta tillsammans om du vill, jag ska också avvakta efter ett svagt pluss :*
Men vilken fantastisk människa du verkar vara <3 vi har väl inte diskuterat detta så mycket, vet att han egentligen vill vänta tills han är 27 av någon anledning haha (han är 24 nu). Men har aldrig.någonsin kännt såhär i mitt 27 åriga liv för någon förut och vill spendera mitt liv med honom. Vi har alla praktiska förutsättningar för ett barn, jag har också en dotter sen tidigare som han är fantastisk med!
Ja jag tror jag väntar till fredag morgon så borde jag veta med säkerhet, är dock rätt övertygad om att jag är gravid, mår illa, halsbränna, molvärk, trötthet m.m. Min mens borde vara beräknad typ idag eller närsomhelst då jag alltid tidigare haft regelbunden mens men varit knasig nu i någon månad av olika anledningar.
Men vad kul Vi kan ju jättegärna följas åt! Hoppas på plus för dig och sambon <3