• Memlan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

??? Ingen aning om när jag haft ÄL eller väntar mens då mensen aldrig kom efter avslutad provera behandling på 3 månader (för att skippa mensen) gått 3 veckor sen jag slutade med tabletterna

• Memlan

Någon som också ser? Gårdagens längst upp och dagens längst ner, extremt ömma bröst kom som ett brev på posten igår kväll.

• Memlan

Oj wow, har testat med testlagrets och någon annan och tyckt mig se väldigt svaga streck några dagar nu och började tappa hoppet, testade med clearblue igår (den översta på bilden) och tolkade testet som negativt då det knappt syns något och så tänkte jag ringa min gyn idag för att mensen inte kommit som den skulle efter provera (1 månad sen jag slutade nu till helgen) men testade igen i morse och såg ett svagt plus efter en stund utan större ansträngelser :)

svartafåret skrev 2018-01-03 07:14:50 följande:

Jag ser och tror att det är positivt :) mina cb såg ut precis sådär

• Memlan

Ser inte bilden, ser inte bilder ibland här på fl :O

Får hem fler tester nu i eftermiddag, 1 clearblue early, 1 clearblue digital early och 2 med vanliga med plusset så hoppas det fortsätter i denna riktning! :D

svartafåret skrev 2018-01-03 07:34:48 följande:

Här har du en bild, alla tagna i samma urin. Jag gjorde ett cb tidigare också och det såg ut precis som ditt.

• Memlan

Jag har testat med testlagret och fått svaga streck, vissa har man sett ganska tydligt och var därför osäker så därför jag testade med clearblue också, testade även babyplan och fick första strecket där men läste om mycket spökatreck där med.

Igår testade jag med testlagret igen och blev frustrerad när jag såg det där svaga strecket igen och testade därför en sticka i vatten för att se om det skulle dyka upp då med men det kom aldrig nånting på den.

ensamärstark skrev 2018-01-03 08:10:04 följande:

Förlåt men dessa ser ut exakt som CBs klassiska spökstreck. Jag har fått mängder av sådana på dessa tester och alla såå svaga har varit spök, tyvärr. Och mina var ännu tydligare, cb är skit när det gäller dessa väldigt svaga strecken.. Hoppas ju för din skull att det inte är så i ditt fall, skulle råda dig o ta annat test, ex predictor early eller testlagret. Dom har jag aldrig fått spök på. Lycka till!

• Memlan
    filli01 skrev 2018-01-03 11:04:42 följande:

Kan du lägga upp samma bild utan dina målade streck på? Var svårt att se då.

• Memlan

Jag har fått svaga plus på alla förutom just RFSU testa tidigt

filli01 skrev 2018-01-03 15:23:02 följande:

Tog ett rfsu testa tidigt och det var tok negativt. Då är det helt kört va? Tror jag har bim idag eller i morgon.

• Memlan

Kunde inte hålla mig såklart och testade nu på kvällen också och denna gången ser jag strecket utan att anstränga mig eller fiffla minsta lilla, något svagare på bilden.

Vad tror ni? Kommer testa digitalt i morgon bitti om strecket blir ännu starkare på ett test i morgon.

• Memlan

Blir så dålig kvalite så syns ju inte alls lina väl när jag lägger upp bild här

Memlan skrev 2018-01-03 19:01:58 följande:

Kunde inte hålla mig såklart och testade nu på kvällen också och denna gången ser jag strecket utan att anstränga mig eller fiffla minsta lilla, något svagare på bilden.

Vad tror ni? Kommer testa digitalt i morgon bitti om strecket blir ännu starkare på ett test i morgon.

• Memlan
    Brbsladderben skrev 2018-02-01 13:00:54 följande:

Negativt ägglossningstest va?

Har inte haft Äl än vad jag vet. Men strecket är ju ändå rätt starkt. Betyder det att det är på g i alla fall?

Så såg mina ut idag, trodde inte det första va positivt så testade med digitala ifall att och det va det trots att det inte va lika starkt som kontrollstrecket :) i morse hade jag helt blankt på teststicka runt 7 tiden och vid 12 tiden va det positivt haha

• Memlan
    Brbsladderben skrev 2018-02-02 18:29:13 följande:

Det är ju så himla svårt det här med ägglossningstest... jag har ju cb-monitorn. Den säger att man ska testa med morgonurin, för det är starkast då. Får bara ?hög? fertilitet.. är inne på dag 14!!

Kompletterar med ?vanliga? , men det blir inte lika starkt oavsett när jag testar. :/

När jag testade med clearblue i morse så visade den bara hög fertilitet, vilket den gjort i några dagar och så testade jag vid lunchtid och då fick jag max fertilitet :)
  • Memlan
    Glädje skrev 2018-02-10 01:06:51 följande:

ÄL+12 eftermiddagsurin (kunde inte vänta) :P

Ökad kontrasten på den översta... Vet att cb brukar visa spök men men.. :/ vad tror ni? För svagt för äl+12?

Såhär såg spök ut för mig :) fick spök på varje CB jag tog.. en så starkt så jag tog det som positivt.. hittade inte original bilden men det är ungefär så det såg ut i verkligheten
  • Memlan

Hej! 

Jag ska försöka dra en lång historia kort, jag hade förmodligen ägglossning någonstans kring helgen den 18-19 mars, men min cykel är ibland längre så kan även vara några dagar efter det, jag brukar alltid märka när jag har ägglossning tydligt men inte denna gång. 

jag och min sambo försöker inte aktivt bli med barn utan händer det så är det välkommet. Eftersom min menscykel varierar så misstänker vi att vi hade oskyddat samlag hela helgen jag isåfall hade ägglossning. 

senaste 4 kvällarna så har jag fått plötsliga och extremt tydliga attacker med illamående, kommer i vågor hela kvällarna. Jag hade så när jag var gravid med min dotter men lite senare i graviditeten och på morgonen istället. 
    mina bröst har också fortsatt vara ömma sedan ägglossning, vanligtvis brukar det bli en paus mellan ägglossn och mens. 

Jag är på menscykeldag 26 idag, min förra mens var på 29 dagar och gången innan det på 37 dagar så det kan variera en del. 

tog ett test i morse och vet inte om jag inbillar mig eller om det skymtar ett svagt streck där. 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester