Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
Var hos bm i veckan och hade lågt järnvärde så då ville dom att jag ska vara med i denna studie
Folsyra ska du väl äta hela graviditeten? Eller är det bara viktigast i början? Jag har fått till mig att jag ska äta tex MittVal Kvinna hela graviditeten.
Ligger ditt järnvärde bra behöver du inget extra tillskott av det, det får du i dig av maten.
tack för tipset 7feb. Tycker det är jättesvårt och så ska jag ju ha dubbelt så mycket. Har köpt fyra par byxor i strl 56, tre bodys i strl 56 och en i strl 50. Ska nog också ha sovpåse, de på Lindex är jättefina.
Vi måste nog byta bil har vi kommit fram till, barnvagnen är precis så att den får plats och det kommer bli jättetrångt med två barnstolar och två vuxna.
Nu hoppas jag bara att jag blir godkänd från försäkringskassan, annars får bebisarna varken vagn eller stolar...
7feb: Åh vilken fin bild! Stolt storebror! Och du är jättefin!
Förresten; jag fick godkänt sjukpenningen idag, sååå skönt! Nu är det bara att vänta på att bebisarna kommer!
Julia: Åh, vad härligt det låter med semester. Såklart är det bebisen som vill ha uppmärksamhet därinne! Lycka till på RUL imorgon.
Magen v 26+2
Vart ska detta sluta??
Gulia84: Jag kände inte varje dag runt RUL heller och var jättenervös för det. Om några veckor kommer du att känna buffar och sparkar varje dag. Det kommer att gå jättebra på tisdag. Ska tänka på dig då, jag ska också in på UL. Vi går var fjärde vecka på TUL eftersom det är tvillingar.
Vi har inte köpt något ännu, lite kläder från Tradera bara. Har kollat vagn på Blocket, men vi måste ha en speciell vagn för att få in den i vår bil. Sängar tror jag vi också kommer att köpa på Blocket. Ibland får jag panik över att vi inte har något färdigt men samtidigt är jag rädd för att göra klart allt.
Vi har blivit erbjudna föräldragrupp genom BM, jag tänker att vi går dit första gången och ser vad det är för människor. Det jag är mest orolig för är att det ska sitta massa tjejer som är 10 år yngre och som blivit gravida på första försöket typ och som klagar över alla krämpor osv. Kanske är löjlig, men jag orkar inte med det, hade också tyckt det hade varit jättebra med en IVF-mammagrupp som någon skrev om tidigare.
Jag har så mycket behållning av er, man går igenom samma saker, har lite olika erfarenheter,men alla är väldigt ödmjuka och stöttande! Tack för att ni finns!
Kram!
Gulia84: Vad bra att du sa ifrån till din chef... fy vad otrevligt att han håller på så! Min chef har slutat fråga hur jag mår hon frågar bara; "hur mår magen".. jag vet inte riktigt vad jag ska svara... kanske ;"jotack, för tillfället är den väldigt förstoppad men jag har ätit lite laxermedel så snart mår den nog bra igen"...
Jag har en väninna som kan vara väldigt okänslig, hon tänker inte innan hon öppnar munnen. När jag ringde och berättade om mitt tredje missfall så lät hon mig prata kanske 2 minuter sedan fick jag lyssna på hur trött hon just då var på att vara mamma, hur jobbigt hon hade det, hur trött hon var etc etc...
Min kollega slängde ur sig när jag fick mitt andra missfall "ja, det verkar ju vara helt kört för er att få barn, eller hur?" Jag vet att det är någon mening att ta åt sig, de fattar inte vad de säger, men visst blir man ledsen.