• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Hej tjejer!

Här går det bra, tror jag. Har haft molande värk som i livmodern i säkert en vecka. Har varit helt övertygad om att det tagit sig. Men nu tycker jag nästan det börjar avta lite och så börjar man tvivla såklart.
    Och dum som jag är tog jag ett skittest imorse, tre dagar innan riktiga testdagen. Ett RFSU från ICA. Hatar och hålla på att tyda streck. Det syntes ett svagt streck liksom på "fel" ställe mot där jag trodde att strecket skulle framträda. Suck!
    Så nu måste jag åka till Apoteket och köpa ett bättre tror jag. Vill ha ja eller nej. Glad eller ledsen gubbe. Inga streck!

• Turitella

Har precis testat med ett Clearblue ikväll. Testdag på torsdag egentligen. Negativt...
    Nu är det kört va? Vi som verkligen trodde på det den här gången. Har inbillat mig att jag känt molandet i livmodern hela dagarna. Kan det vara vaginaltabletterna eller är det bara huvudet som spökar? Världen rasar samman! ð??¥
    Vad händer nu? Vi har inga ägg kvar i frysen. Det andra klarade inte upptiningen, så nu är vi tillbaka på ruta ett. Skitkväll!!!
    Usch jag vill verkligen inte göra om allt igen! Peppa mig lite att det snart är vår tur att få lyckas.

• Turitella

Hur kan man gå från så positiv till att tårarna bara rinner över en natt. Har tidigare intalat mig själv att går det inte nu så gör vi bara om allt och lyckas ändå. Men jag är totalt under isen. Har vaknat flera gånger inatt och gråtit över det negativa testet. Tog ett till med morgonurinen, negativt igen.
    Jag har fem vänner som väntar sitt andra barn nu. Vi har pratat om hur vi ska vara mammalediga tillsammans igen. Nu blir det inte så. Jag hatar denna avundsjuka jag känner!! Hade nästan glömt hur den kändes...

• Turitella

Ja, vi är helt övertygade om att vi ska fortsätta försöka tills det går. Men vad jag önskar att jag var gravid nu!!! Vill verkligen inte vänta mer. Vi har försökt själva i ett år igen innan den här insättningen, så helst hade man ju varit gravid och fött redan. Suck!
    Vad tror ni nu? Hur länge får man vänta innan man kan börja en ny behandling med nässpray? Är vi längst ner i kön? Vi går i Falun.

• Turitella

Hur lång tid tog det från första kontakten med den privata kliniken till insättning av befruktat ägg? Och vad fick man för 30000?

• Turitella

Fan vad det är tungt!! Är så fruktansvärt besviken att det inte tog sig. Vi har ju bara gjort ett IVF-försök tidigare och det resulterade ju i en son, så jag tror vi var så totalt oförberedda på att man också kan misslyckas. Första försöket gick för lätt. Det fanns liksom inte i vår värld att vi inte skulle få ett syskon av nåt av de två frysta äggen.

Ingenting känns roligt. Jag gråter typ 100 gånger varje dag. Vill bara krypa ner under täcket och ligga kvar där. Usch, vill inte må så här! Men det lättar säkert, bara man får sörja lite först...

Och ändå har vi fått ett positivt besked från Falun idag. Vi börjar nästa försök redan nu. Fick mensen igår, så om 21 dagar (9 okt) börjar jag med nässprayen. 5 nov eller 8 nov startar jag med hormonsprutorna, så preliminärt blir äggplock vecka 48.

Elva veckor till insättning känns såå länge! Skit, skit, skit att det inte tog sig den här gången!! ð??¥

• Turitella

Tror det börjar kännas lite bättre nu. Har kommit över den första chocken och sorgen. Men dagarna sniglar sig fram ändå. Kan inte behandlingen börja snart...

• Turitella

Jag vet hur du känner Moii. Totalt jävla skitvärdelöst är det. Och så fruktansvärt orättvist.

Kramar om!

• Turitella

Blääää! Känner mig totalt opepp på den här skiten ikväll. Men imorgon är det dax, så det är väl bara att bita ihop... ????

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF