• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • 7feb

Nu är jag tillbaka efter mitt vul och det var ett tickande hjärta. Känns hemskt att skriva det efter ditt besked yrväder. Önskar jag kunde säga något som tröstade. Mer än massa kramar. Nytt vul om en vecka för min del.

• Virvla

7feb: Vad härligt för er! Har varit nervös för din skull när det dröjde innan du skrev. Det är trösterikt när det går vägen! Jag vill inte att någon ska behöva få ett besked som vårt. På något vis känns det som att det är större chans även för oss om det är ovanligt med MA. Stor kram och grattis igen!

• Ichi
    Har inte läst så mkt men tänkte jag kunde hoppa in här... Plussade idag efter en jobbig ivf med överstimulering. Är så lycklig och hoppas verkligen att det ska gå hela vägen!

Bamsekramar till dig Yrväder! 
  • Turitella

7feb, vad härligt! Stort grattis!
    Får jag fråga varför du ska på ett till VUL om en vecka? Skulle jag också vilja. Förstår inte varför man går runt och oroar sig för att det inte ska gå vägen. Skulle göra ett VUL i veckan hela graviditeten om det var möjligt! Haha!

Välkommen Ichi och grattis till plusset!

Kan man dela med sig av en film här i forumet? Vi filmade ju vår lilla stjärnas tickande hjärta.
    Börjar med en bild från vårt VUL i alla fall. Lite suddigt, men någonting är det allt som håller på att boa in sig i livmodern!

Tycker ni att det börjar synas någonting att magen växer? Känns det på kläderna att ni blir större? Jag går in i vecka 10 imorgon (9+0) Jag känner mig svullen, men jag vet inte. Det kanske beror på att jag äter hela tiden för att inte må illa.

• 7feb

Åh vad härligt Turitella! Det vulet som gjordes i fredags var för att se äggstockarna egentligen efter överstimuleringen men det var ju svårt att undvika att se lilla hjärtat. Så nu på fredag ska jag göra mitt vul som bekräftar graviditeten då är jag i v.8(7+2) Jag känner att jag inte riktigt kunnat ta till mig den här efterlängtade graviditeten efter hela överstimuleringsgrejen. Så jag har lixom missat det där med svullen mage, eller ja jag har haft 8 liter vatten istället. Men det borde puta lite på dig nu. Förra gången putade magen från v6-v11 sen blev den nästan platt för att sen växa bebismage. Längtar dit. Längtar bort från illamående och missfallsrisk. Jag tänker göra KUB så vi får se den lilla igen v12 , men håller med, varje dag helst:)

• Turitella
    7feb skrev 2011-09-25 19:21:05 följande:
    Åh vad härligt Turitella! Det vulet som gjordes i fredags var för att se äggstockarna egentligen efter överstimuleringen men det var ju svårt att undvika att se lilla hjärtat. Så nu på fredag ska jag göra mitt vul som bekräftar graviditeten då är jag i v.8(7+2) Jag känner att jag inte riktigt kunnat ta till mig den här efterlängtade graviditeten efter hela överstimuleringsgrejen. Så jag har lixom missat det där med svullen mage, eller ja jag har haft 8 liter vatten istället. Men det borde puta lite på dig nu. Förra gången putade magen från v6-v11 sen blev den nästan platt för att sen växa bebismage. Längtar dit. Längtar bort från illamående och missfallsrisk. Jag tänker göra KUB så vi får se den lilla igen v12 , men håller med, varje dag helst:)
    Vi funderar också på KUB. Känns som man vill ta reda på allt man kan. Får man fråga hur gammal du är och om det är pga av åldern du ska göra testet eller bara av oro/nyfikenhet? Jag är 28 så egentligen tycker de väl inte att jag behöver göra det.
  • Najje79

Hej tjejer!
    Imorgon är det dags för VUL igen, är så orolig för att inte få se två små hjärtan picka därinne! Åh, hoppas att de har klarat sig!
    Kram till er alla!

• Turitella
    Najje79 skrev 2011-09-26 20:17:34 följande:
    Hej tjejer!
    Imorgon är det dags för VUL igen, är så orolig för att inte få se två små hjärtan picka därinne! Åh, hoppas att de har klarat sig!
    Kram till er alla!
    Åh, heja Najje!
    Det kommer gå så bra ska du se! Två små hjärtan, vilken lycka!
    Håller mina tummar för dig imorgon!
  • Najje79
    Turitella skrev 2011-09-26 20:19:58 följande:
    Åh, heja Najje!
    Det kommer gå så bra ska du se! Två små hjärtan, vilken lycka!
    Håller mina tummar för dig imorgon!
    Gulle dig, tack!!
  • 7feb

Alla tummar hålles Najje! Massa tankar till dig. Turitella jag fyller 30 år i vinter, gör det nog mest för att så mycket står på spel och man är så sjukt orolig heeeeela tiden. Kram

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF