Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
Ego: Inatt blev det otäckt. Jag hade en konstig värk i magen hela dagen plus att jag bara grät pga smärtan av foglossningen. På kvällen blev magen ännu ömmare och det värkte när jag gick och rörde mig. Sen fick jag sammandragningar som höll i sig och blev tätare och tätare. Tillslut ringde jag sjukvårdsupplysningen och de skickade mig till gynakuten på en gång. Som tur var gick det jättesnabbt att få komma in och läkaren var underbar. Hon gjorde UL och kollade livmodertappen och allt såg bra ut. Tvillingarna mådde bra. Hon blev bekymrad när hon såg hur ont jag hade av fogarna (hon och min man fick lyfta upp mig i gynstolen och jag grät när jag skulle lägga upp benen i "hållarna"). När jag sedan sa att jag jobbar som förskollärare så sa hon på en gång att det är orimligt att jag ska fortsätta så här och att jag kommer driva detta till en förtidig födsel om jag fortsätter jobba och stressa och ha ont. Hon tyckte också att det var konstigt att jag inte blev helt sjukskriven första gången jag var och bad om hjälp hos läkaren.
Så nu är jag sjukskriven fram till 10/1 när jag ska till läkaren på spec.mödravården som får sköta fortsatt sjukskrivning. Hon frågade om jag ville vara kvar för observation men jag ville bara hem och hon sa att det inte var något att oroa sig för.
Jag kan säga att så gott som jag sov inatt har jag inte gjort på säkert två månader!