• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tjejer!

Vår lilla kille är här nu! Föddes imorse den 20 april kl 06:37 i Falun. 3240g och 49cm lång. Allt har gått jättebra. Han är helt underbar och vi är överlyckliga!

Snart är era hjärtan också här!

• Turitella

Stort grattis Najje!

Vad skönt att allt har gått bra.
    Massa, massa fina pojkar i tråden.

• Turitella

Hej tjejer!

Vi mår jättebra lilla familjen. Neo är tio dagar gammal idag. Galet vad fort det går. Känns som det var igår vi låg på BB och bekantade oss med varandra.
    Han sover 2-3 timmar i stöten på natten och vaknar däremellan för lite mat och något blöjbyte. Oftast somnar han om vi bröstet och jag kan lägga ner honom i spjälsängen igen, men imorse vid 5.30 skulle han inte sova mer. Låg vaken till 8 och var underbar. Inget skrik, bara vaken mysig bebis bredvid sig i sängen. Vi låg och lyssnade på vaggvisor på Spotify i mobilen. Man är trött, men det gör ingenting när man ser lilla älsklingen som håller en vaken.

Tänkte dra förlossningsförloppet lite snabbt om ni är nyfikna.

Kände både under förlossningen och efter att jag nog hade förväntat mig att det skulle vara värre än det var. Har en jättebra upplevelse av min förlossning och skulle inte tveka att göra det igen. Det är så häftigt!

Låg och vilade på em/tidig kväll torsdagen den 19 april. Vaknade till av ont som kom, höll i sig en stund och sen släppte. Vid 19 reste jag mig upp och hann bara ur sängen när det började sippra fostervatten. Började känna av riktiga värkar direkt efter det. Inte så farliga, men regelbundna på en gång. 5 min emellan och de höll i sig i ca 40 sek. Ringde till förlossningen som tyckte vi skulle peta i oss lite mat och sedan komma in då vi har en bit att åka. 

Var inne på förlossningen vid 22 och var då öppen 5 cm. Började med lustgas nästan på en gång, men det drog igång ordentligt väldigt snabbt. Fick ryggmärgsbedövning vid 00:30 och blev som en helt ny männinska. Var öppen 8 cm 01:00. Stod mycket i gåstol och vaggade under värkarna. Kändes som de var starkare då än när jag låg ner efter EDA:n. Ville liksom hjälpa honom ner. Fortsatte med lustgas när han trängde längre ner och trycket nedåt blev värre. Var öppen 9 och en halv ganska länge och kämpade med en "kant" som inte ville ge med sig. Vid 06:00 fick jag äntligen krystvärkar och 06:37 var han ute. Vilken känsla att få upp honom på magen. LYCKA!

Det är jättehäftigt att föda barn tjejer, det klarar ni utan problem!

Här kommer några bilder på hjärtat.

• Turitella

Najje, vilken underbar bild på dina små hjärtan. Tänk att de har legat så tätt tillsammans i magen och får fortsätta mysa nu på utsidan.
    Jag håller med dig om att förlossningssmärtan är så värd det man får ut av den. Det är så mäktigt att sitta och bara titta på Neo nu. Ta på honom och lukta på honom.

Snart tjejer är det Er tur! Ser fram emot att få se fler små mirakel titta ut i vår tråd!

• Turitella

Lekte lite med kameran häromdagen. Här har ni vår lilla grabb som blir en månad på söndag. Galet vad fort det går! 

• Turitella

Hej tjejer!

Herregud vad länge sedan det var jag loggade in på familjeliv. Men kom bara och tänka på den här gamla tråden häromdagen och var tvungen och se om ni skrivit någonting. Ser att ni skrev lite i våras. Det har jag missat.

Här är allt bara bra. Neo är snart 15 månader och växer så det knakar. Han går sedan en månad tillbaka och man förvånas varje dag över allt man ser att han kan och förstår. Hur kan de lära sig allt så fort? Han behöver bara titta på hur vi gör och vips så härmar han oss och så sitter det. Häftigt!!

Vi är absolut sugna på ett syskon! Jag har faktiskt ringt till Falun bara för att kolla hur man beter sig när man ska sätta in ett av de frysta äggen. :-P Ena dagen funderar vi på om vi ska göra ett försök i höst och nästa dag känns det som att Neo fortfarande är så liten, så vi kanske väntar ett år till. Det jag är lite orolig för är att jag kommer bli så grymt besviken om ägget inte fäster. Allting gick ju så bra med Neo, det tog sig på första försöket och därför känns det på något sätt att det inte kan gå lika lätt en gång till.

I september ska Neo skolas in på dagis. Tror det kommer gå bra. Vi har varit och hälsat på på hans dagis och vi trivs med både fröknarna och de andra barnen, vilkas föräldrar vi känner igen lite. Han är ganska social och orädd av sig, så om det håller i sig tror jag inskolningen kommer gå bra.

Delar med mig av några nytagna bilder på mitt hjärta.

Hoppas ni har en alldeles underbar sommar!

KRAMAR 

• Turitella

Hej tjejer!

Har det blivit några syskon här i gruppen ännu? Vi ska till och göra ett första FETförsök denna månad. Är det nån av er som lyckats med det? Vi har två stjärnor i frysen i Falun som vi längtar efter att hämta hem.

• Turitella

Vad häftigt 7 feb att ni lyckats på egen hand!! Det är ju helt otroligt! Försök att inte oroa dig och njut. Jag tror på tankens kraft! ❤ Har du gjort VULet?

Heja er moii!! Håll oss uppdaterade hur det går. Man blir så nyfiken. Jag håller alla tummar och tår jag har!

I fredags gjorde vi vårt FET. Jag är så nervös, lycklig, förväntansfull, skräckslagen och glad. Kör med vaginaltabletter morgon och kväll och hoppas, hoppas, hoppas. Inget blod än. När Neo var insatt fick jag en liten blödning som snabbt gick över. Går typ och väntar på den och hoppas det blir lika igen. Men tänk om jag börjar störtblöda. Usch!
    Har testdag 18:e. Dagarna går sååååå långsamt. Man går bara runt och känner efter och hoppas på nåt tecken.

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF