• Najje79

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Ego: Inatt blev det otäckt. Jag hade en konstig värk i magen hela dagen plus att jag bara grät pga smärtan av foglossningen. På kvällen blev magen ännu ömmare och det värkte när jag gick och rörde mig. Sen fick jag sammandragningar som höll i sig och blev tätare och tätare. Tillslut ringde jag sjukvårdsupplysningen och de skickade mig till gynakuten på en gång. Som tur var gick det jättesnabbt att få komma in och läkaren var underbar. Hon gjorde UL och kollade livmodertappen och allt såg bra ut. Tvillingarna mådde bra. Hon blev bekymrad när hon såg hur ont jag hade av fogarna (hon och min man fick lyfta upp mig i gynstolen och jag grät när jag skulle lägga upp benen i "hållarna"). När jag sedan sa att jag jobbar som förskollärare så sa hon på en gång att det är orimligt att jag ska fortsätta så här och att jag kommer driva detta till en förtidig födsel om jag fortsätter jobba och stressa och ha ont. Hon tyckte också att det var konstigt att jag inte blev helt sjukskriven första gången jag var och bad om hjälp hos läkaren.
    Så nu är jag sjukskriven fram till 10/1 när jag ska till läkaren på spec.mödravården som får sköta fortsatt sjukskrivning. Hon frågade om jag ville vara kvar för observation men jag ville bara hem och hon sa att det inte var något att oroa sig för.
    Jag kan säga att så gott som jag sov inatt har jag inte gjort på säkert två månader!

• Najje79

zaq:Ledsamt att höra Rynkar på näsan. Hoppas ni kan se framåt så småningom och kanske titta på andra alternativ. Varma styrkekramar!

• Najje79

Fröken: Välkommen!! Visst är det underbart att när man har kämpat så länge att det äntligen blir ens egen tur! Vi har hållt på och kämpat i 7,5 år och på 5:e Ivf-försöket satte det sig, väntar tvillingar i april (1 maj som BF men räknar med att de kommer tidigare).
    Bra att du har vågat dig in och skriva i gravidtråden, det kommer att gå heeeela vägen den här gången!! Kramis!

• Najje79

Fröken: Jag har också massor av klåda, framförallt på magen, rumpa och lår. På magen smörjer jag mig med en gravidolja som finns på apoteket och den hjälper, men resten av ställena får jag smörja med vanlig lotion, det hjälper ett tag.
    Håller med om att man inte vill gnälla, det var nog därför jag gick för länge med ont av foglossningen, för jag ville inte verka "otacksam" över min graviditet.

Ego: var på julbord med jobbet idag, måste erkänna att jag njöt av alla som kom fram och grattade och var glad för min skull jag riktigt sög i mig alla komplimanger... Glad

• Najje79

Julia: Det behöver inte vara någon fara, men jag förstår verkligen att du är jätteorolig. Hoppas allt går bra och uppdatera oss! Kraaam! Hjärta

Fröken: Jag förstår precis den känslan. Vi har valt att inte berätta för vår släkt ännu (är i v 22) pga att vi fick MA i v 13 för 2,5 år sedan och hur mycket energi det gick åt för oss efteråt att möta alla, så den släkten som bor långt bort får vänta lite till innan de får ta del av nyheten. Många känslor inblandade i hela den här processen!

• Najje79

Julia: Åh, vilken lättnad! Dumt av sambon att inflammera blindtarmen precis innan jul... Flört Hoppas han kryar på sig snabbt! Kram!

• Najje79

Hrea: Det kommer att gå jättebra! Vilken v är du i? Ska tänka på dig imorgon och hålla alla tummarna! Kramis!

Igelkott: Vad härligt att få se bebisen!

Fröken: Jag funderade på det, men jag är så orolig att jag inte kommer hitta båda hjärtljuden och då kommer jag bara att må dåligt och nojja över det. Men för andra är det en otrolig trygghet att ha det och kunna lyssna med jämna mellanrum, så det måste man känna själv tror jag.

• Najje79

sushikatten: Är det imorgon du ska på VUL?? Tänker på dig och håller alla tummar för att ni får se ett hjärta picka!

zaq: vet inte om du läser det här, men jag tänker på dig och hoppas ni kan få en någorlunda God Jul! Hjärta

• Najje79

moii: Visst är det häftigt!! Har fått några rejäla sparkar så jag har hoppat till, helt oförberedd! Mest livliga är de på kvällarna efter kvällsmaten och när jag äter vindruvor (!). Magen har växt massor på en vecka och det känns kan jag säga. Foglossningen är samma, vissa dagar kan jag knappt gå, men andra är det mindre smärta. Har ni andra känt av foglossning?

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF