• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • 7feb

Vad fruktansvärt orättvist och sorgligt Yrväder78 . Har svårt att se hur man fixar det beskedet i er situation. All lycka framqmöver! Massa tankar till er

• Najje79

Yrväder78: Nej, nej, nej!! Det är förjävla orättvist! Vill bara krama om dig och få allt att bli bra! Styrkekramar i tusentals!

• Turitella

Åh Yrväder, jag är så ledsen för din skull! Finns inga ord!

Massa, massa kramar!

• kornett

Jag håller med alla: Jag med är ledsen för er skull. Jag vet precis hur det känns för det drabbade oss i januari år så jag tänker på mer. Kram!

• Cattisen

Fy va hemskt Yrväder78!!

Måste få fråga allmänt här hur det kan bli så??
    Allting tyder på en graviditet och så blir det så, varför??
    Nu blir man ju ännu mer nervös!!!!   

• Virvla

Tack alla för era värmande ord. Läkaren trodde att bebisen slutat utvecklas i v 6. Oftast beror tidiga missfall på kromosomfel som gör att embryot inte blir livsdugligt. Det som är extra jobbigt är att moderkakan är kvar och producerar hormoner så jag känner mig fortfarande gravid. Inte meningen att skrämma upp er, hoppas att ni alla får se hjärtslag på era VUL! Kram

• 7feb

Ska på vul idag, är rejält nervös nu. Känner mig int så gravid. Återkommer i em. Håll tummarna för mig

• Frida 1980
    Virvla skrev 2011-09-23 08:28:28 följande:
    Tack alla för era värmande ord. Läkaren trodde att bebisen slutat utvecklas i v 6. Oftast beror tidiga missfall på kromosomfel som gör att embryot inte blir livsdugligt. Det som är extra jobbigt är att moderkakan är kvar och producerar hormoner så jag känner mig fortfarande gravid. Inte meningen att skrämma upp er, hoppas att ni alla får se hjärtslag på era VUL! Kram
    Så otroligt ledsamt att läsa att det kan bli så. Kan inte tänka mig hur det känns att få flera gånger på raken.

Kramar 
  • Liliuokalani

Yrväder- kramar till dej, vet precis vad du går igenom och livrädd att de händer igen. Väldigt nervös inför vul på tisdag, de va då de upptäcktes sist för mej. Massa kramar till dej o hoppas du ändå får din bebis snart...

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF