• Najje79

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

sassa79: Jag är helnojjig hela tiden! Var in för en vecka sedan på UL bara för att jag inte kunde släppa alla hemska tankar. Vet inte hur man kan få bort oron, jag försöker tänka att så länge jag inte blöder massa färskt blod och har superont i magen så är det ingen fara. Men det är inte lätt att släppa alla orostankar. Hoppas du kan bli lugnad efter ultraljudet. Vilken v är du i? Jag går in i v 16 imorgon

• Najje79

7feb: Men nej vad jobbigt! Men det är ju inte helt säkra siffror. Ska ni gå vidare med fvp? Styrkekramar i massor!

• Najje79

7feb: Blir så jävla (ursäkta!) upprörd. Så fruktansvärt oprofessionellt! Stackars, stackars er som har varit tvungna att gå igenom detta!! Vad skönt att det ordnade sig till slut och SÅKLART mår din bebis jättebra!
    Varmaste kramarna!

• Najje79

Mammas pärla: Jag och min man skickar våra varmaste kramar, båda började gråta när jag läste ditt inlägg! Det finns inga ord för hur orättvis det här är! Jag finns här, säg bara till hur jag kan hjälpa dig, om du vill!
    Hjärta{#emotions_dlg.flower}

• Najje79

Mammas pärla: Ja, det är otroligt vad mycket smärta man måste stöta på på vägen till det som är så självklart för många! Tur att ni har er lille pojk som kanske kan underlätta smärtan lite iallafall. Kram och mina tankar finns hos er imorgon.

fipochi: Jag är också under 35 och fick inget gratis KUB, vi kollade på att göra privat (googla KUB och din stad så borde du få upp mottagningar som gör privat KUB) men bestämde oss för att inte göra det.

• Najje79

moii: Det är olika från landsting till landsting tror jag. Hos oss blir man erbjuden KUB från 33 år och uppåt och jag är 32... Rynkar på näsan, jag har försökt att påpeka min historia av missfall, det är ju trots allt bara ett år det felar på för mig, men de gav inte med sig.

• Najje79

Jupa: Jag är gravid med tvillingar och alla säger att "då mår man dubbelt så illa, jättelänge", det står också på de flesta info-sidor. Jag har nojjat som sjutton över detta då jag inte har mått illa nästan nånting (är känslig mot vissa lukter som tex sopor och kaffe, kan få kväljningar men är inte illamående). Har inte haft morgonillamående eller känt av det när jag är hungrig.
    Varenda läkare jag har träffat samt min BM har sagt att jag absolut inte ska oroa mig över det, det är jätteolika och jag / vi ska vara glada att slippa det.
    Så illamående är ingenting man "måste" ha för att det ska vara en frisk graviditet.

• Najje79
    Gulia84 skrev 2011-11-13 20:56:27 följande:
    Nä det hoppas jag inte. Man Blir ju tokig på sånna uttalanden.
    Men klart jag nojjar ändå då jag inte har ett enda symtom. Men en vecka kvar till VUL så då hoppas jag man kan lugna opp si! :)

Tack för att du lugnar mitt sinne en aningens Najje!! :)
    Jag vet precis hur det är. Vilken v är du i?

Jag är i v 16 och nojjar fortfarande över allt. Jag tror att magen minskar, det gör ont, det gör inte ont, kollar toapappret varje gång jag är på toa etc etc.

Men jag har bestämt mig för att inte stressa upp mig över att jag nojjar. Jag vet varför jag är orolig och har all rätt att vara det, det blir inte bättre av att jag ska ge mig själv dåligt samvete över det. Bättre att oroa sig och vara lugn i det, om du förstår vad jag menar...
  • Najje79

Jupa: Ont i äggstockarna har jag också, nästan varje dag, det är för att livmodern växer och ligamenten som håller uppe den sitter ungefär där. Har varit inne på sjukhuset pga det och de säger att det inte är någon fara.

moii: fick mina symptom runt v 6 men de minskade efter v 12. Det enda jag har kvar är växtvärken och ömma bröstvårtor och tröttheten.

• Najje79

Hera: Grattis, grattis, grattis till plus!!

Ylva: Gråter Åh, neeej vad ledsen jag blir för er skull! Varmaste kramarna!!

Jupa: Jag har det! Jisses vad det kliar och jag smörjer och smörjer! Har nog med hormonerna att göra, kanske.

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF