• Julia82

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Usch ja, blod är inget man vill se när man är gravid. Jag har haft lite små blödningar nu efter jag gjorde UL, men nu när jag vet att bebisen mår bra så känns det lugnt. Men det vore såklart skönare om jag slapp det helt och hållet!!

Nu börjar faktiskt magen puta mer och mer :) Så underbart!!! Jag bara väntar och längtar tills jag kan börja känna små rörelser där inne också, det kommer bli så fantastiskt!!

I onsdags när vi var på akuten ( min man fick ju blindtarmsinflammation!) så blev jag smått rastlös eftersom vi satt ensamma i ett rum i typ 5 timmar. Hittade ett stetoskop (om det nu stavas så) och kunde inte motstå att sätta det mot magen och lyssna efter minis hjärtljud... och nått litet hörde jag, vet inte om det ens är möjligt eller om jag och maken inbillade oss men ett snabbt och litet tickande hörde vi båda två!  ;) Sen kan det väl vart nått helt annat, men häftigt var det i alla fall.

Idag kommer mannen hem från sjukan, nyopererad. Ska bli så skönt att ha honom hemma igen, usch för att sova själv i huset... tur att vi har både hund och larm hemma!

Hoppas ni alla får en lugn och mysig dag, och slipper stressa i julruschen. 
    Kram 

• Julia82

Hej tjejer! Va kul att läsa era inlägg :) Många pojkar i era magar!! Jag har vart orolig ett par dagar, så idag köpte min man en angelsound och vi fick höra ett litet hjärta slå så fint :) Vilken lycka! Nu ska jag slappna av och sluta oroa mig!
    På tisdag åker vi till Teneriffa för en veckas semester, ska bli underbart skönt!! Hoppas magen hinner bli lite större, men det är nog kört. Nu ser jag mest tjock och pluffsig ut, äri v18 nu.

Kram på er allihop

• Julia82

Tack Najje! Det blir skönt att komma iväg ett tag, ska vila upp mig ordentligt. Bara ta det lugnt, sola, läsa och äta gott ;)

Han köpte den på teknikmagasinet för 350:- tror jag. Jag kollade på babyproffsen men dom hade inget.

Jag kommer inte använda min angelsound mer än nångång då och då. Tror inte att det är bra för det skränar nog på ordentligt i magen, liten därinne blir nog stressad av det misstänker jag. Men skönt att ha hemma om man blir orolig. Jag har vart jättelugn och glad sen vi hörde hjärtat slå så fint igår :)

• Julia82

Hej tjejer! Nu är jag hemma efter en härlig vecka på Teneriffa! Vi bodde på ett fantastiskt hotell med helpension, och vips växte magen till sig ordentligt ;) Undra varför, hihi! Nu har jag gått upp ca 4 kg sedan jag plussade, tror det är normalt nu i v 20. Imorgon ska vi göra RUL, känns så spännande och nervöst. Tror att jag känt bebisen flera gånger under veckan... Fick en ordentlig puff i magen när jag solat en bra stund och sedan hoppade ner i den svala bassängen. Men jag varje gång jag känt nått sätter en liten dryg röst i min hjärna igång och ifrågasätter allt... Typ, det där var nog bara tarmarna, bubbel i magen etc. Jag kan tydligen inte ta in graviditeten riktigt än!! Fast jag ser själv att magen växt mycket och att jag inte bara ser tjock ut längre... Ska bli underbart att se liten imorgon igen, är bara lite orolig att det ska hitta nått fel. Drömde tom inatt att jag kom dit och inte var gravid alls, jag hade bara blivit fet!! Det blev lite snopet där i drömmen ;)

• Julia82

Nu har vi gjort RUL och allt såg bra ut :) Så lyckliga vi är!!! Bebisen sparkade till som aldrig förr under ul så både jag och bm kände det!! Hihi! Liten va så söt, vred och vände sig, sög på tummen och vinkade. Nu är det bara till att njuta av livet som gravid

• Julia82

Åh det är fantastiskt mysigt att känna bebisen!!! Sedan vårt RUL känner jag liten varje dag, jag gjorde det några gånger innan också men intalade mig själv att det inte var bebisen då utan tarmar som flyttade sig, bubbel etc. Men efter vi sett bebisen på RULet (och fått känna den rejälaste sparken nånsin under tiden) har jag helt släppt oro och negativa tankar och bara varit lycklig!! Det är så skönt, nu sjunker det in att jag och Adam ska bli föräldrar :) Han har försökt känna sparkar och rörelser hela helgen, men då vill liten inte röra sig alls. Typiskt, men det kommer nog snart!
    Imorse hade bebisen lagt sig på ett skumt sätt, på höger sida stack det upp som en enorm, stenhård bula och resten av magen var nästan platt.. Haha! Såg helt sjukt ut, och vips såg jag hur den flytta iväg igen. Så coolt!!
    Idag ska jag börja packa och röja ur på övervåningen, nu är det dags att renovera. Ett bebisrum, gästrum och myshörna i hallen ska det bli :) Så kul att äntligen komma igång, och att vi snart kommer få användning av våra rum som stått tomma i många år i väntan på barn.

Har ni andra börjat fundera på barnvagnar och sånt kul än?
    Kram

• Julia82

Nja, det här var nog bebisen. På RUL sa Bm
    att moderkakan ligger bra placerad bak mot min rygg. Den här "bulan" eller hur man nu ska beskriva det rörde sig från höger till vänster sida innan den la sig tillrätta igen. Tror det kanske var ryggen/rumpan som stack ut lite när han/hon gjorde en volt. Det var kanske just att jag låg ner som gjorde att det syntes och kändes mer :)

• Julia82

Bouillotta, hoppas ni fick en lika fin vecka på Kanarieöarna som vi fick :) Vart var ni? Vi bodde på ett enormt hotell i lilla Alcala på Teneriffa. Helt underbart!!! Jag blev framflyttad en dag, så bf för mig 19 juni :)

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF