• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

cat rock skrev 2011-10-27 20:56:46 följande:
    Turitella: Å vilket fint litet pyre! =) Grattis!!!
    Jag har TD 4/11, men det är på min RD21 (vilket verkar vara extremt sent om man ser alla andra som verkar ha TD på RD12-14 eller liknande... Just nu är jag på RD13 (alltså dag 29 i min cykel, då mensen borde ha kommit om det var en normal 28-dagars cykel)...
    Tack snälla!

Håller tummarna för att du får ett fint plus när det är dax! Tror du att du kommer klara av att hålla dig till testdag eller funderar du på att tjuvtesta? Jag testade 4 dagar för tidigt på grund av bruna flytningar och jätteorolig. Men jag fick ett fint plus redan då. Tror jag hade testdag på RD14 eller nåt sånt.
  • Turitella
    Najje79 skrev 2011-10-27 20:32:46 följande:
    Moa Li: Grattis! Vad härligt du skriver, blev alldeles glad av din text! Visst är det underbart att få se det lilla hjärtat slå! Stora kramar till dig!

Turitella: Åh, sicken liten sötnos du har i magen! Grattis till fina KUB siffror!

Hoppas att jag får komma in på VUL nästa vecka, har inte sett mina små sedan v 11 (gick in i v 14 i tisdags).
    Tack, tack Najje!

Hur stor är din mage nu när du har två små därinne. Är ju också i v. 14 och jag tycker jag är stor redan och då borde du vara dubbelt så stor! Mysigt!
  • Turitella

Ska snart åka till jobbet! Jag och sambon driver en Ica-butik och idag ska vi berätta för personalen! Jag är så spänd av förväntan!

• Turitella

Ånej Cat Rock!

Jag är så jätteledsen för din skull! Det är inte rättvist! Jag vill att vi alla här i tråden ska få lyckas! Kan bara ana hur du känner dig!

• Turitella

Men har du tagit något test ännu? Gör det! Man kan ju blöda fast det har tagit sig!

Många många många kramar!

• Turitella

Oj, vad många vi börjar bli! Vad kul! Lägger till mig i listan, men väntar nog lite med att lägga upp den i trådstarten om fler vill lägga till sig.

MAJ

Turitella - 1/5
    Najje - 1/5
    Belfen - 4/5
    Moii - 15/5 - icsi 
    7feb - 17/5
    Kornett - 24/5

JUNI
    Mammaobabba - 3/6
    Moa Li - 11/6
    Julia82 - 17/6

JULI
    Igelkott - 3/7
    Cat rock - 3/7

• Turitella

Här kommer en magbild på mig.
    Gick in i vecka 15 igår (14+1).
    Hur ser era magar ut så här tidigt? Jag tycker jag blir stor fort, går som sagt inte att dölja längre.
    Har även gått upp 6kg(!) på dessa 15 veckor. Var ska detta sluta?

• Turitella
    Mammaspärlaa skrev 2011-11-12 09:37:11 följande:
    Tack det är så ledsamt.. Är påväg till sjukhuset nu för att få tabletter för att hjärtat ska sluta slå.. Känns som man är på botten av avgrunden... Kan inte sluta gråta och ångesten är så stark...
    Herregud! Jag vet inte vad jag ska skriva. Är så fruktansvärt ledsen för Er skull!

Många många kramar!
  • Turitella

Hej alla!

Här kommer hälsningar från sol och värme i härliga Thailand. Jag och min sambo har tagit tre välbehövliga semesterveckor för att bara vila och rå om varandra. Blir ju sista gången vi åker ensamma, nästa sol- och badsemester är vi tre! Hjärta

Någon som vill lägga till någonting mer innan jag lägger upp vår lista i trådstarten. Har totalt glömt bort att göra det. Ser den rätt ut eller? Och jag som inte är så bra på det här med att starta en tråd. Hur gör jag? Lägger jag till den som en tilläggskommentar till trådstarten? Kan jag då uppdatera den senare allteftersom om fler trillar in? Som sagt, nybörjare på det här!

BERÄKNAD FÖRLOSSNING

APRIL
    Sassa79 - 29/4  

MAJ
    Turitella - BF1/5, VUL 13/9, KUB-UL 27/10, RUL 7/12
    Najje - 1/5
    Belfen - 4/5
    Moii - 15/5  - icsi
    7feb - 17/5
    Kornett - 24/5

JUNI
    Mammaobabba - BF 3/6, VUL 17/10 (7+0), VUL 25/10 (8+1) 3/6, VUL 31/10 (9+0), MVC 8/11 (10+1)
    Moa Li - 11/6
    Julia82 - 17/6

JULI 
    Igelkott - BF 3/7, UL 23/11(v.9)
    Jupa - 3/7
    Ylva75 - 9/7 (prel enl egen räkning)

• Turitella
    Julia82 skrev 2011-11-20 12:36:43 följande:
    Turitella, Gud va härligt med Thailand!! Vi funderar på att åka dit två veckor i januari, när jag (förhoppningsvis!!!) är i v 18-20. Vilken vecka är du i nu? Jag känner mig lite osäker än, så vi har inte bestämt oss. När man tänker på konstiga baciller, sjukdomar och allt annat "farligt" som kan ställa till det för min graviditet. Egentligen är det jättefjantigt, jag har varit i Thailand två gånger innan och aldrig blivit det minsta dålig, men jag är så nojig och rädd över att nått hemskt ska hända min lilla stjärna i magen. Men jag tror egentligen inte att det ska vara nån fara att resa.

Jag hoppas att ni har en underbar resa och att vädret är bra :) Kram
    Vi är vana Thailandresenärer då vi har lägenhet här nere och brukar åka minst två gånger per säsong. Den här vändan är vi nere tre veckor. Helt underbart! Jag säger ÅK! Men är nog lite partisk.
    Jag gick in i vecka 18 i måndags, så jag kommer vara här mellan vecka 17-19. Har aldrig heller blivit dålig här nere och vi brukar äta från de mest primitiva vagnarna nere på beachen. Den här resan har jag såklart varit mer försiktig och tänkt mig för var vi äter.
    Rådfrågade min barnmorska innan vi bokade resan och hon sa var försiktig med råa grönsaker. Sallad och sånt ska vara ordentligt sköljt. Frukt - skala allting. Se till så maten är ordentligt tillagad och varm. Skaldjur är ingen fara, färsk, nygjord sushi - mums! Jag har ätit det mesta. Thailändarna är ju så duktiga på att laga mat!
    Sen är jag jättenoga med handhygienen, men det är jag alltid. Har alltid antibaktriella wipes i väskan innan vi äter.
    Sen ska man väl vara försiktig med urinvägsinfektioner. Jag som har lätt och få det utan att vara gravid ser till att byta blöta badkläder på en gång.
    Sen tipsade barnmorskan om stödstrumpor den långa flygresan och se till så du är ordentligt försäkrad om det, gud förbjude, skulle hända någonting här nere och du skulle behöva uppsöka läkarvård. Jag tog en tilläggsförsäkring hos mitt försäkringsbolag som heter resa-någonting.
    Sen måste jag bara säga att jag inte är ett dugg orolig om man skulle behöva hjälp av sjukvården här nere. De är duktigare än vad vi västerlänningar tror. Thailändare väntar ju också barn och skulle jag få missfall så kan man ändå ingenting göra. Lika lite här som med svensk sjukvård.
    En härlig resa, med avslappning och må bra, bland ett härligt folk i ett underbart land gör bara att man mår super!
Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF