• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Turitella

Det har gått jättebra! Vår lilla stjärna lever där inne och har utvecklats precis som den ska. Vi fick se det lilla hjärtat slå! Helt otroligt! Frågade om vi kunde ta en bild och det gick jättebra. Filmade även en kort snutt på skärmen, så nu har vi förevigat det lilla hjärtat. Så häftigt att kunna spara! Vi är överlyckliga!!!

• kornett
    Turitella skrev 2011-09-13 23:03:31 följande:
    Det har gått jättebra! Vår lilla stjärna lever där inne och har utvecklats precis som den ska. Vi fick se det lilla hjärtat slå! Helt otroligt! Frågade om vi kunde ta en bild och det gick jättebra. Filmade även en kort snutt på skärmen, så nu har vi förevigat det lilla hjärtat. Så häftigt att kunna spara! Vi är överlyckliga!!!

Grattis Turitella! Åh, vad underbart! Vilken vecka är du i nu?

Gör man så att man räknar ÄP som ägglossningsdagen för att räkna ut BF? Någon som vet med säkerhet?
  • Turitella

Idag är jag i vecka 7+2.

Fick förklarat för mig igår att man räknar ÄP som ägglossning. Och sen lägger man på två veckor för att få "senaste mensens första dag." Det blir i mitt fall ÄP 8/8 minus två veckor, vilket betyder att min graviditet började 25/7. Då får jag enligt graviditetsuträknare BF sista april/första maj någonstans.

Vilken vecka är ni i?

• Bolih84
    Turitella skrev 2011-09-13 23:03:31 följande:
    Fasen vad skoj för er!  Skrattande  Solig
    GRattis!!!
  • Cattisen

Hej på er!
    Vill också gärna hoppa in här hos er
    Hade gravtestdag den 10/9 alltså i lördags och fick plus.
    Är livrädd för missfall men gör vad jag kan för att tänka positivt

Tycker det är svårt att räkna på det här med vilken vecka man är i, men hittade en sida på nätet där man faktiskt kunde fylla i vilken dag man hade beräknad befruktning, och räknar jag där så är jag 4+6.... Men verkade inte som barnmorskan på gyn räknade så.... ska på ultraljud den 10/10... 

• Turitella

Välkommen Cattisen. Kul att fler ansluter och vi kan följas åt!

De senaste dagarna har jag överrumplats av ett sjuhelsikes illamående. Trodde det var tillfälligt, men det verkar hålla i sig. Pust! Var nyss in på Apoteket och köpte seabands. Nån sorts armband som gör akuppressur. Tror det var pengar i sjön.
    Tips mot illamående emottages snarast!!!

• kornett
    Turitella skrev 2011-09-14 10:02:48 följande:
    Idag är jag i vecka 7+2.

Fick förklarat för mig igår att man räknar ÄP som ägglossning. Och sen lägger man på två veckor för att få "senaste mensens första dag." Det blir i mitt fall ÄP 8/8 minus två veckor, vilket betyder att min graviditet började 25/7. Då får jag enligt graviditetsuträknare BF sista april/första maj någonstans.

Vilken vecka är ni i?
    Tack! Jag ringde kliniken idag och berättade att vi fick ett plus. Jag frågade dem om vilken vecka jag är i och sköterskan sa v 4 men enligt FL's uträkning är jag i v 5. Hm..inte lätt att veta. Men vi ska på UL v 41 i alla fall så det är spänd förväntan och försiktig optimism hos oss just nu.
  • Virvla

Turitella: Jag har räknat som du, ÄL vid ÄP 12/8 då började graviditeten den 29/7 och BF blir 5:e el 6:e maj. Nu i v 6+5. Jag blir mer illamående när blodsockret är lågt, håller det i schack med torkade aprikoser och äpplen mellan måltiderna. Försöker äta lite men ofta. Kex bredvid sängen att knapra på innan man kliver upp är tydligen också en klassiker. För mig hjälper sea bands lite grann, de dämpar så att jag inte känner mig spysjuk men de tar inte bort illamåendet helt.

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF