Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
Hej tjejer!
Såg ni "Drömmen om ett barn" på TV 3 ikväll? Tyckte det var riktigt bra! Har även följt SVT:s dokumentärserie, men tror den här känns mer riktad mot mig. Man känner igen sig så väl när de pratar om sina känslor. Tummen upp! Det kommer jag fortsätta följa.
Klarade av min första spya ikväll...suck! Trodde ärligt att jag skulle få slippa, men icke då! Är ju i vecka 11 nu (10+3) och har inbillat mig att illamåendet tom börjar bli lite lindrigare. Har hela tiden kunnat andas mig igenom de värsta vågorna av illamående och om jag ser till att inte bli för hungrig innan jag äter så har jag kunnat hålla det i schack. Men ikväll var det kört. Delade äggvita från gula och när vitan hängde på sidan från ägget kunde jag inte hålla mig längre utan fick springa in på toaletten. Haha! Tänk att ett ägg skulle bli det som förstörde det!
På tisdag är det dax för inskrivning hos barnmorskan. Äntligen! Tiden går så sakta. Hur kan det komma sig att man alltid går och väntar på någonting? Någon som vet om man för göra något ultraljud den här första träffen? Någonting måste de väl göra så de vet att allt ser bra ut. Höra ett hjärta? Se så fostret växt?
Någon av er som redan varit hos barnmorskan? Vad gjorde / pratade hon om?
På mig börjar magen synas nu! Kan liksom inte hålla in den längre och inga byxor passar. Mina jeans är det bara att glömma. Går mest runt i tights, det är skönast. Idag beställde jag ett par mammabyxor på jobbet. Jobbar på ICA och där har jag redan gått upp en storlek i byxor, men nu får jag inte igen knappen på nya storleken heller. Ska bli skönt med en STOR resår att dra över lilla kula.
Snart är det kanske dax att köpa några privata mammabyxor också. Var ska man gå och kika? H&M, Polarn&Pyret. Finns det någon bra nätbutik? Har sett att Nelly har mycket fint för blivande mammor. Vad tror ni om det?
Sen har jag börjat fundera på att det kommer vara ordentligt kallt ute när vi är stora i vinter. Ska ni köpa någon vinterjacka? Jag som JÄMT fryser kommer dö utan en ordentlig vinterjacka. Skulle vilja ha en riktig dunjacka, men är det värt att köpa en mammadunjacka för några ynka månader?
Kramar på Er!