Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
Mammas pärla, gråter efter jag läst ditt inlägg!! Det är fruktansvärt, så hemska besked ska ingen behöva få!! Vill skicka tusentals styrkekramar till dej och din man, är så ledsen att detta drabbar er!
Mammas pärla, gråter efter jag läst ditt inlägg!! Det är fruktansvärt, så hemska besked ska ingen behöva få!! Vill skicka tusentals styrkekramar till dej och din man, är så ledsen att detta drabbar er!
Jupa, jag fick två fina bilder på vårt VUL i V9. Inte för att man ser så tydligt, men jag har ramat in bilderna och tittar på dom några gånger om dagen :)
Jag ska inte göra något mer innan RUL i v 18. Men om jag blir orolig över något eller får nån blödning så har min bm lovat att skicka mig på UL bums :) Men jag hoppas ju att jag slipper det ;)
Lycka till!!
Turitella, Gud va härligt med Thailand!! Vi funderar på att åka dit två veckor i januari, när jag (förhoppningsvis!!!) är i v 18-20. Vilken vecka är du i nu? Jag känner mig lite osäker än, så vi har inte bestämt oss. När man tänker på konstiga baciller, sjukdomar och allt annat "farligt" som kan ställa till det för min graviditet. Egentligen är det jättefjantigt, jag har varit i Thailand två gånger innan och aldrig blivit det minsta dålig, men jag är så nojig och rädd över att nått hemskt ska hända min lilla stjärna i magen. Men jag tror egentligen inte att det ska vara nån fara att resa.
Jag hoppas att ni har en underbar resa och att vädret är bra :) Kram
Weiiii, vilken lycka! Har precis gjort vul, och sett min fina lilla bebis :D En liten pigg och rörlig sötnos!! Är i v 11+ 3 idag, och just nu lyckligast i världen! Ikväll ska jag och min make fira vår första bröllopsdag och såklart fira att det verkar som att vi äntligen ska få bli föräldrar till sommaren!!!!
Moii, vi har försökt bli gravida i 2,5 år. När det gått 1år blev jag gravid spontant, men fick mf ii v13. Förmodligen dig fostret tidigare, jag tror redan i v 7-8. Vet inte vad som gick snett, men jag kände det på mig nästan från början...
Vår utredning visade inget fel, så vi blev skrivna som ofrivilligt barnlösa och fick remiss till Sahlgrenska. Jag blev gravid på första försöket med det enda embryot som blev befruktat och delat rätt. Känns helt otroligt!!!
Va kul att se bilder på era små i magen :) Nån som vet om det är vanligare att det blir pojkar när man hör ivf? Tänker på att pojkspermierna ofta är snabbare och starkare än flickspermier, som ju är mer uthålliga och långlivade... För mig spelar det absolut ingen roll alls om det blir en pojke eller flicka. Enar och Alma är namnen vi fastnat för :)
Moa Li, Elsa och Alexander är jättefina namn :) Och Adam heter min älskade man, så det tycker jag såklart också jättemycket om!!
Kram på er allihop
Va kul att det inte bara är jag som gillar äldre namn :) Widar, Edwin, Elsa, Alexander, Enar och Alma är väl alla namn från ungefär samma tid?!
Jupa, vi bestämde oss för namnen för länge sedan. Innan jag blev gravid första gången, så det har vart klart i några år nu. Det är dock det enda som vi har "färdigt". Skulle inte våga handla hem kläder och saker än på länge länge!
Hoppas du får göra ett vul snart! Det är så skönt att se att det är bra inne i magen :)
Kram
Min teori verkar stämma, jag tror med att vi kommer få en pojke :)
Moii, nej där tror jag att det kan bli vilket som eftersom dom väljer ut dom starkaste simmarna. Jag har bara läst att flick-spermier är mer uthålliga och om man vill ha en tös ska man ha sex några dagar innan äl, för dom lever i snitt längre än pojk-simmarna. Vill man ha en pojke ska man istället försöka samma dag som äl eller strax efter för dom är i snitt snabbare... Vet inte hur väl det stämmer dock, minns inte ens vart jag läst det. Därför tänker jag att vid Ivf så borde killarna snabbare att borra sig in i ägget, men det är bara en gissning ;)
Som sagt, det är bara nått jag läst nångång för länge sedan när jag fortfarande trodde att jag skulle bli gravid på naturligt väg och helst på första försöket! Men ack så fel jag hade!