• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Det har gått jättebra! Vår lilla stjärna lever där inne och har utvecklats precis som den ska. Vi fick se det lilla hjärtat slå! Helt otroligt! Frågade om vi kunde ta en bild och det gick jättebra. Filmade även en kort snutt på skärmen, så nu har vi förevigat det lilla hjärtat. Så häftigt att kunna spara! Vi är överlyckliga!!!

• Turitella

Idag är jag i vecka 7+2.

Fick förklarat för mig igår att man räknar ÄP som ägglossning. Och sen lägger man på två veckor för att få "senaste mensens första dag." Det blir i mitt fall ÄP 8/8 minus två veckor, vilket betyder att min graviditet började 25/7. Då får jag enligt graviditetsuträknare BF sista april/första maj någonstans.

Vilken vecka är ni i?

• Turitella

Välkommen Cattisen. Kul att fler ansluter och vi kan följas åt!

De senaste dagarna har jag överrumplats av ett sjuhelsikes illamående. Trodde det var tillfälligt, men det verkar hålla i sig. Pust! Var nyss in på Apoteket och köpte seabands. Nån sorts armband som gör akuppressur. Tror det var pengar i sjön.
    Tips mot illamående emottages snarast!!!

• Turitella
    sassa79 skrev 2011-09-14 21:56:01 följande:
    Världens bästa dag, har fått se våran guldklimp och hjärtat slog jättebra och allt såg jättebra ut,
    äntligen kan man slappna av lite.
    Min mans släkt fick veta det ikväll, det tog 2 minuter innan det började ringa och det var inlägg på facebook, hade kanske inte räknat med att det skulle skrivas på facebook.
    men men det hade kommit ut till slut ändå eftersom min mage börjar få en annorlunda form :))   
    Åh, vad underbart Sassa! Visst känns det häftigt!

Idag har jag ringt mödravårdscentralen och ska få komma på första mötet 11/10. Känns spännande. Hon bekräftade också att jag räknade rätt med veckorna. Beräknad BF månadsskiftet april/maj.

Idag har illamåendet varit bättre. Åt frukost i sängen innan jag gick upp och satt på mig seabandsen innan jag ens rörde mig. Jag kanske var för snabb att döma ut dem. Iof har jag bara varit hemma hela dagen och bara tagit det lugnt. Igår och i förrgår satt jag många timmar i bilen och höll igång hela dagarna. Hoppas jag kan hålla det i schack framöver!
  • Turitella
    Najje79 skrev 2011-09-15 20:17:42 följande:
    Turitella: Hoppas de kan hjälpa. Är det så illa att du kräks?

Hur är det med er andra? Hur mycket växtvärk har ni och hur känns den?

Jag har haft två dagar med väldigt mycket känningar i nedre delen av magen, det drar, "kliar" och krampar. Är fortfarande skiträdd för missfall, detta är det längsta jag har gått och jag kan inte riktigt tro på att det är sant.
    Jag har inte kräkts än. Men stått och hulkat, så det har varit nära. Gillar inte att spy, så jag håller emot in i det sista! Står och pustar och andas in genom näsan och ut genom munnet tills värsta känslan går över. Haha!

Jag känner inte alls mycket i magen. Jag och sambon hade sex igår och efter det spände det och ömmade lite i magen, men annars är det ganska lugnt nu. Även de ömma brösten har gett sig, men sambon sa igår att han tycker de ser spända ut. De får gärna växa på sig lite! Flört
  • Turitella

Åh Yrväder, jag är så ledsen för din skull! Finns inga ord!

Massa, massa kramar!

• Turitella

7feb, vad härligt! Stort grattis!
    Får jag fråga varför du ska på ett till VUL om en vecka? Skulle jag också vilja. Förstår inte varför man går runt och oroar sig för att det inte ska gå vägen. Skulle göra ett VUL i veckan hela graviditeten om det var möjligt! Haha!

Välkommen Ichi och grattis till plusset!

Kan man dela med sig av en film här i forumet? Vi filmade ju vår lilla stjärnas tickande hjärta.
    Börjar med en bild från vårt VUL i alla fall. Lite suddigt, men någonting är det allt som håller på att boa in sig i livmodern!

Tycker ni att det börjar synas någonting att magen växer? Känns det på kläderna att ni blir större? Jag går in i vecka 10 imorgon (9+0) Jag känner mig svullen, men jag vet inte. Det kanske beror på att jag äter hela tiden för att inte må illa.

• Turitella
    7feb skrev 2011-09-25 19:21:05 följande:
    Åh vad härligt Turitella! Det vulet som gjordes i fredags var för att se äggstockarna egentligen efter överstimuleringen men det var ju svårt att undvika att se lilla hjärtat. Så nu på fredag ska jag göra mitt vul som bekräftar graviditeten då är jag i v.8(7+2) Jag känner att jag inte riktigt kunnat ta till mig den här efterlängtade graviditeten efter hela överstimuleringsgrejen. Så jag har lixom missat det där med svullen mage, eller ja jag har haft 8 liter vatten istället. Men det borde puta lite på dig nu. Förra gången putade magen från v6-v11 sen blev den nästan platt för att sen växa bebismage. Längtar dit. Längtar bort från illamående och missfallsrisk. Jag tänker göra KUB så vi får se den lilla igen v12 , men håller med, varje dag helst:)
    Vi funderar också på KUB. Känns som man vill ta reda på allt man kan. Får man fråga hur gammal du är och om det är pga av åldern du ska göra testet eller bara av oro/nyfikenhet? Jag är 28 så egentligen tycker de väl inte att jag behöver göra det.
  • Turitella
    Najje79 skrev 2011-09-26 20:17:34 följande:
    Hej tjejer!
    Imorgon är det dags för VUL igen, är så orolig för att inte få se två små hjärtan picka därinne! Åh, hoppas att de har klarat sig!
    Kram till er alla!
    Åh, heja Najje!
    Det kommer gå så bra ska du se! Två små hjärtan, vilken lycka!
    Håller mina tummar för dig imorgon!
  • Turitella

Åh vad jag tänker på dig. Går bara och tittar på klockan och väntar på att den ska bli 12. Jag hoppas så det gör ont att din lilla mår bra där inne!
    Många Kramar

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF