• 7feb

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Det verkar variera välldigt om det bedömma som riskgraviditet eller inte, jag tycker det borde bedömmas som det eftersom det finns studier på att IVF graviditeter i större utsräckning får ex stora barn och lättare havandeskapsförgiftning. Vid en IVF graviditet är det ju dessutom uppenbart att något inte står rätt till med reproduktions dlarn och de är ju i allra högsta grad inblandade i en graviditet. Om jag väljer KS känns det faktiskt lite tåkigt att inte gå och vänta på är det ska hända. Kommer aldrig i hela mitt liv glömma samtalet till min mamma den14 feb kl 07.10 " vi åker nu, det är dags" då hade jag gått en vecka över tiden, och den killen ligger redan i startgroparna :)

• 7feb

Det är det jag menar, alla verkar säga och tycka olika. Här är det ul för alla v. 32

• 7feb

Bouillotta, jag förstår hur du känner, jag kommer göra ks denna gången fast pga rädsla att spricka lika illa som sist, men jag kan känna igen ändå tankarna du beskriver. Hoppas du får det stöd du behöver på vägen. Jag går in i v. 31 i morgon och jag tror allt är klart nu:) köpte mjölkuppsamlare på Apoteket och inlägg till bhn som sista idag. Alla kläder tvättade och vikta i byrå, vagnen synad filtar köpta. Blöjor och skötbord på plats. Tom kyrka bokad till dop:) nu ska jag bara luta mig tillbaka i mina krämpor i 7 veckor och se tiden rusa förbi.

• 7feb

Jag säger absolut inte kudde! Sonens huvud var platt i flera månader men det försvann, vi vände på hans huvud när han sov. Om du vill höja huvudet så ta och vik en handuk, eller tipp sängen med böcker. Jag är snor nojjig med psd och kudde är en av de stora kvävningsriskerna anser jag. Ta hand om dig och magen nu!

• 7feb

Jag nojjar med:) mer med denna än med första barnet. Dock har jag blivit kallad till spec mvc för att kolla upp spasmerna hos honom. Vill inte skrämmas, till mig sa de att de vill kolla syre EKG och position på honom. 31 idag!! Och samtal med folk hjälper en definitivt! Kram

• 7feb

:) Se till att du fåt samtalsstöd! Oavsett om du bestämmer dig för vaginal eller KS förlossning. Jag står precis vid mållinjen att ta beslutet om KS och förstår dig. Det enda man vill ha är garantier och det är det sista man kan få så jag förstår absolut ditt resonemang. Och jag är övertygad om att om man väljer KS pga rädsla så gör man det rätta! Min vaginal fl var hemsk, jag trodde jag skulle dö. Jag tappade all kontroll och reson. Jag var änå ganska " cool" innan. Nu hade jag en komplicerad fl med stort barn som fastnade så sugklocka fick användas och jag sprack så illa att det nu är därför jag överväger KS. Min kropp skulle rent teoretiskt kunna genomföra en vaginal fl med mycket kunnig personal men jag är så rädd för att bli rädd och tappa kontrollen igen och det gör mig till en mindre bra vaginal föderska. Min kropp min rädsla la krokben för mig och hade jag vetat det första gången som du vekar känna om dig själv och din kropp hade jag resonerat annorlunda, jag hade inte nödvändigtvis valt bort vaginal fl men jag hade sett till att få samtal innan om fl. Så stor kram till dig och styrka!

• 7feb

Klart du ska ventilera! Och jag skrev bara om min " hemska" fl för att ämnet var uppe inte för att skrämma eller stöta. Oroa dig inte, bara keep on track. Håll fast vid vad du känner. Kram

• 7feb

Tack! Det är bra fokus att ha att tro på sin kropp tycker jag! Både via berättelser och inre fokus/ meditation. Och jag vill bara poängtera att det som hände mig är ovanligt!! Och jag tror att om sjukvården varit mer alert hade de sett att han var för stor och jag för liten. Jag skulle göra vad som helst för att få kunna föda vaginalt och samlat som de flesta kvinnor har möjlighet att göra! Det är en fantastisk upplevelse, det tycker jag trots allt! Stor kram till er alla

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF